default-header

Vervanging Hartklep

Home Forums Even voorstellen Vervanging Hartklep

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #90777 Reageer
    mdg100
    Deelnemer

    Klopt, huidbacterie heb je altijd, maar tis niet zo fijn als dat in de wond terecht komt, maar ’tis een betrekkelijk onschuldige bacterie maar ziek kun je er wel van zijn ! volgens mij doet een bio klep 4 tot 16 jaar mee. een rekensommetje is snel gemaakt, je bent nu 36 over ongeveer 5 jaar zou je dan geopereerd worden dan ben je net als ik nu 41.. laten we er vanuit gaan dat de klep niet 4 jaar mee gaat ook geen 16 maar 12 jaar dan ben je dus 53 jaar! en moet je wederom voor een openhart… Hier in het plaatselijke zkh (ISALA) doen ze als een van de weinige ziekenhuizen operaties met de Da Vincie robot, hiermee kunnen ze ook een klep vervangen zonder een openhart operatie.. bij mij was het geen optie… bij jou misschien? http://www.isala.nl/over-isala/nieuws/isala-operatierobot-vervanging-hartklep over 5 jaar is er al weer zoveel gebeurd, ik weet er alles van, ik ben altijd net op tijd geweest voor de nieuwste technieken vanaf mijn geboorte al, als ik in 70 of 71 geboren was had ik hier waarschijnlijk niet meer geweest. Ook ben ik één van de eersten geweest met een subcutane ICD 2007 geplaatst, een icd waarvan het draad niet op het hart zit maar onder de huid, volgens mij was ik wereldwijd de eerste met zowel een s-ICD samen met een aparte pacemaker… overigens is de S-ICD alweer verwijderd vanwege de vooruitgang van het hart. O ja… stoppen met roken! geen discussie over mogelijk, gewoon heeel slecht ! maar wel moeilijk te stoppen denk ik! 🙂

    #90781 Reageer
    jofass
    Deelnemer

    Wat is een ICD?

    Ja maar soms denk ik is het niet prettiger. Me cardiologe zei ook, dat zon bioklep op jonge leeftijd sneller verslijt en je 5 tot 6 jaar hebt. Stel ik ben dan 41 en 6 ben ik 47. Dus open hart operatie op 41`en 47 dan een mechanische klep..Dan heb ik toch nog 11 jaar voorlopig geen bloedverdunners en trombose dienst…
    Of
    Ik laat het in 1 x doen en ben er heel me leven vanaf…

    pffff ik heb al 10 pogingen ondernomen..dit jaar ga ik professionele hulp via huisarts inschakelen. Ik zal er van af MOETEN ! Voor me hart en longen.

    Nou fijn weekend verder 😉

    groetjes
    J

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
Reageer op: Vervanging Hartklep
Je informatie: