default-header

Veel te lage INR

Home Forums De jongere hartpatiënt Veel te lage INR

  • Dit onderwerp bevat 47 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 1 maand geleden door Eenbeetjevanditendat.
3 berichten aan het bekijken - 46 tot 48 (van in totaal 48)
  • Auteur
    Berichten
  • #93348 Reageer
    kaatje1971
    Gast

    Bij mij ligt het toch iets anders.
    Mijn kransslagader is spontaan gescheurd, daarna kreeg ik pas een hartinfarct en aansluitend een hartstilstand. Omdat de pompfunctie van mijn hart toen nog niet goed was is er een stolsel ontstaan en daarvoor kreeg ik acenocoumarol (die niet aansloeg) en later fenprocoumon.

    Nu is de pompfunctie van mijn hart verbeterd en durft de cardioloog het aan om over te gaan op ascal. Daarbij komt dat mocht er onverhoopt weer een ader spontaan scheuren ik snel doodbloedt met een middel als fenprocoumon.

    Ik slik nu twee bloedverdunners: clopidogrel en ascal.

    Het zelfprikken vond ik geen enkel probleem en de trombosedienst op de achtergrond vond ik juist fijn, maar ik heb alle vertrouwen in mijn cardioloog en begrijp zijn advies.

    #93349 Reageer
    kaatje1971
    Gast

    Ja, ik voel het zeker dat mijn hart aan de beterende hand is. Binnenkort krijgen we een Jack Russel puppy en samen met haar ga ik het wandelen opbouwen. Mijn hart leeft er nu al van op!
    Groetjes, Kaatje

    [quote=”CharlottevV” post=18576]Hai,

    Wat fijn voor je, voel je zelf ook dat je hartfunctie verbeterd is? Supernieuws, gefeliciteerd!
    Groetjes,
    Charlotte[/quote]

    #93354 Reageer
    Eenbeetjevanditendat
    Gast

    Hoi Kaatje,

    Eigenlijk is het al heel bijzonder dat je dit hebt overleefd. Heel heftig. Met clopidogrel (volgens mij speciaal voor mensen met stents). Heb je dus 2 bloedverdunners. Alleen zal je INR niet omhoog gaan en 1 blijven maar de kans op bloedstolsel wel afnemen. Het is eigenlijk logisch je (hopelijk klein) risico loopt op herhaling. De vriendin die ik hierboven als voorbeeld noemde slikt Efient en Ascal. Efient is net zoiets. Maar die wil juist een sterkere bloedverdunner omdat er een stolsel in een stent zit, dit had gelukkig tot nog toe geen gevolgen want het stuk hartspier erachter was toch al afgestorven door een eerder infarct.

    Verder is het ook fijn om te lezen dat de pompfunctie (LVEF) zich aan het herstellen is. Hopelijk voel je dit ook.

    Succes!! EBVDED

3 berichten aan het bekijken - 46 tot 48 (van in totaal 48)
Reageer op: Veel te lage INR
Je informatie: