default-header

Veel gapen en strekken is gezond

Home Forums Algemeen Veel gapen en strekken is gezond

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #79186 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    [quote]Meer gapen is zinvol

    Als je een goudvissenkom ooit hebt gehad, dan weet je dat zelfs goudvissen gapen. Dan is dat meteen een bewijs dat die suffe theorie dat gapen samenhangt met verveling nergens over gaat. Want dan zouden goudvissen in die kom de hele dag door gapen. Verder gapen we ook al in de baarmoeder, en is gapen het slechts begrepen menselijke gedrag.

    Ik zal jullie verklappen dat gapen en je daarbij lekker uitrekken een bijzonder gezond stukje gedrag is. We zouden allemaal in een gaap moeten schieten als vergaderingen langer dan een half uur duren. Je kan in ieder geval een gaap-wave veroorzaken door tijdens een vergadering eens vet te gapen, wel je hand voor je mond, alsof je het verbergt, en dan eens opletten. Je zal zien dat een gaapwave ontstaat.

    Jammer dat we zulke geremde dieren zijn, we zouden zodra de eerste gaat gapen, een gaap en rek sessie tijdens alle vergaderingen moeten inlassen. Dat zou nog eens gezond zijn, in plaats van uren te blijven zitten op je plaats, hooguit onderbroken door een plas of koffie pauze.

    Gapen is een van de gezondste gedragingen die we kunnen vertonen. En wel daarom. ……….[/quote]

    Lees verder bij IOCOB:
    http://www.iocob.nl/gezondheidscolumn/meer-gapen-is-zinvol.html

    #85325 Reageer
    anna ellis
    Gast

    Tijdens saaie 🙁 verjaardagen gebeurd het ook.
    Er begint iemand te gapen en mensen die het zien gaan vaak ook gapen.
    Heel vervelend, maar niet te voorkomen. :blush:

    Kunnen we ons nu verontschuldigen met de mededeling dat het gezond is. 😉
    Anna Ellis

    #88131 Reageer
    Lisa
    Gast

    Waar zijn alle reacties gebleven???
    Alleen die van Anna Ellis staat hier nog…..
    oa Auktje en Job hadden een reactie gezet, weet ik nog.

    Ra ra …… waar zijn ze gebleven?

    Gr
    Lisa

    PS ….27 jan 2012:
    Ik heb de reacties die ik miste weer gevonden….. ze stonden niet hier, maar in het andere topic over geeuwen :).
    http://www.hartgenoten.nl/array/171-hart-aandoening-ziekte-en-kwalen/56-hartinfarct/7055-geeuwen

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reageer op: Veel gapen en strekken is gezond
Je informatie: