default-header

sport-medisch centrum

Home Forums Pacemaker sport-medisch centrum

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #79545 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    [i]Beste mensen,

    Alweer bijna een jaar geleden kreeg ik, 53 jarige-, sportieve vrouw, een kunstklep in Nieuwegein. Omdat de na-controles kort en vluchtig zijn en er nauwelijks tijd is voor diverse klachtjes enzo, vroeg ik een sporttest aan in het sportmedisch centrum Papendal bij Arnhem. Volledig vergoed met een briefje van de huisarts.
    Al gauw bleek ik inderdaad ritme-stoornissen te hebben; het holteronderzoek telde er 3500 per etmaal. De sportcardioloog schreef een beta-blokker voor en dat helpt geweldig.

    Moraal van het verhaal: JE MOET HET EFFE WETEN ! Overal in het land zijn sportmedische centra. En na een hart-operatie heb je alle rechten om kosteloos zo’n test te laten doen. Er werd echt alle tijd genomen en dat op zich is al heel fijn. Wat let je?
    We willen toch graag zeker weten dat het goed gaat met ons motortje?

    Groeten, Stien.

    [/i]

    #86782 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    eerlijk gezegd vind ik dat bij controle’s juist je klachtjes moeten worden behandelt…

    je bent niet voor niets op controle daar lijk mij…gewoon zeggen daar in het ziekenhuis..daar betaal je tenslotte ook genoeg voor.

    Dat is mijn mening hoor 😉

    #86783 Reageer
    Job Pieter Tent
    Deelnemer

    Ik ben het met je eens hoor Marjolijn.
    Ik vraag me af of de reguliere Cardioloog nu goed op de hoogte wordt gebracht. Hij of zij is namelijk de behandelende arts. Nu wordt deze gepasseerd. Terwijl hij of zij meestal wel bereid zijn om even goed te kijken, ondanks dat de bezoekjes kort overkomen.

    Een klacht is een klacht, en als lijkt het gering persifleer het wel naar je behandelende arts…..

    #86786 Reageer
    Macon
    Deelnemer

    Uw verhaal klopt wel maar sport-medische centra zijn er om mensen die (gaan) sporten een sportadvies te geven gebaseerd op leeftijd/conditie en eventueel medisch verleden. De (conditie)test die daarvoor nodig is mag inderdaad.
    Doorgaans is dat gewoon een inspannings ECG.

    Sport-medische centra zijn er niet om je te behandelen met b.v. een betablokker.
    En al helemaal niet als je al onder controle staat van een cardioloog.
    Dat is hetzelfde als 2 kapiteins op één schip waarvan de een niet weet wat de ander aan het doen is. Dat leidt vroeg of laat tot schipbreuk
    Want sportartsen rapporteren volgens mij niet terug naar andere artsen maar geven de client schriftelijk hun advies mee of sturen die naar hen op.

    Ik vind trouwens een ritmestoornis geen divers klachtje. Met elke ritmestoornis die mij onbekend is of langer dan 12 uur duurt of andere nieuwe hartklachten kan ik 7 dagen/24 uur terecht op de hartspoedafdeling van het ziekenhuis waar ik onder behandeling ben en als ik tijdens kantooruren poli cardiologie bel kan ik ook daar direct terecht. Voor zover ik weet is dat in Nieuwegein ook zo.

    groeten
    Macon

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Reageer op: sport-medisch centrum
Je informatie: