default-header

s’nachts al slapend hyperventileren?

Home Forums Help?!? s’nachts al slapend hyperventileren?

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #79579 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Twee keer ben ik nu s’nachts wakker geworden met een enorme druk op de borst en maag. Beide keren kon ik niet meer slapen. Voor mij heel bijzonder want ik slaap altijd en overal. De tweede keer liep ik maar, heel langzaam, naar de huisartsenpost (5 minuten lopen). Omdat het erg vroeg was moest ik een uurtje wachten tot dat ze open gingen. Tijdens het wachten voelde ik dat de druk langzaam afnam en toen ik eenmaal onderzocht werd was er niets meer aan de hand.
    Volgens de vervangend huisarts (in opleiding) was er niets aan de hand. Gewoon hyperventilatie. Alleen krijg je dat toch niet terwijl je slaapt?
    Mijn vader kreeg een hartaanval toen hij 49. Ik ben zelf 46, heb overgewicht en sinds 5 jaar een te hoge bloeddruk. Alhoewel dat met plastabletten nu bijna weer normaal is. Daarvoor heb ik mijn hele leven lang ook met zwangerschappen een perfecte bloeddruk gehad van 120/80.

    Deze druk op de borst en maag (met een gevoel van moeten poepen zonder te hoeven) heb ik overdag wel vaker. Op dit moment dus ook weer. Voel me ook een beetje misselijk maar niet erg.

    Mijn vraag is dus:”kun je al slapend hyperventileren”?

    groetjes,
    Fransje

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
Reageer op: s’nachts al slapend hyperventileren?
Je informatie: