default-header

Sauna

Home Forums Hartfalen Sauna

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #79696 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo allemaal,
    Mijn vraag aan een ieder is :
    hoe lang na een open hartoperatie kan je weer naar de sauna.
    en wat zijn de eventuele risico’s.
    Ik ben zelf op 20 sept.2011 geopereerd, heb een nieuwe hartklep (mechanisch)
    en er is 15cm aorta vervangen.
    Ik ben “pas”49 en heb er geen idee van of dat van belang is hahaha.

    #87839 Reageer
    Dittie
    Deelnemer

    Hallo Rob,

    Ik heb zelf die vraag de chirurg gevraagd die mijn klep heeft vervangen door een mech. Ik kreeg te horen dat als alles dicht zit het geen probleem zou hoeven zijn.

    Een cardioloog (met pensioen) kreeg zelf zowat een hartstilstand toen ik hem vertelde dat ik naar de sauna wilde. Hij vond het onbegrijpelijk dat een hartpatient naar de sauna ging, hij vond zelfs dat niemand naar de sauna zou mogen gaan!
    Maar goed, Desiree (ook een lid van hartgenoten) is na een 1/2 jaar naar de sauna gegaan, maar heeft nooit verteld hoe dat is afgelopen.

    Ikzelf ben nog niet geweest, omdat ik toch een beetje bang ben voor benauwdheid, omdat ik nu na een 1/2 jaar na de operatie nog steeds snel buiten adem ben.
    Maar ik ga waarschijnlijk wel een deze weken.

    Ik denk dat je zelf het beste weet hoe het voelt voor jou.

    groetjes en veel plezier Edith

    #90048 Reageer
    PV69
    Deelnemer

    Dat mis ik ook nog steeds de sauna. Mijn cardioloog raad het ook af. Ik vond het altijd heerlijk zo,n dagje sauna. Lekker bubbelen, stoombad, verschillende sauna,s beetje zwemmen, lekker hapje eten en drinken.ik mis het wel hoor. Maarja als ik ga en ik word daar onwel dat is ook niet zo fraai natuurlijk.

    #89287 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    Ondanks hartinfarcten,bypasses,beroertes en copd, ga ik gewoon naar de sauna.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Reageer op: Sauna
Je informatie: