default-header

Reparatie Mitralisklep

Home Forums Hartkleppen Reparatie Mitralisklep

11 berichten aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Berichten
  • #88832 Reageer
    DisjeNmgn
    Gast

    Hoi Nico,

    bedankt voor je snelle reactie !

    Mijn klep is helemaal in orde, maar omdat mijn boezes extreem vergroot (ruim 3x de normale waarde) zijn, is daarme ook de (ik denk de anulus) omgeving vd mitralisklep uitgerekt, daardoor ontstaat bij mij de lekkage.
    Een nieuwe al of niet kunstklep, is geen optie, die past domweg niet, raar maar waar :dry:

    ik wist niet dat je via de zgn. heartport ook aan de hart/long machine moet….ik geloof dat juist dát bij mij het probleem is, omdat ik (nog) meer afwijkingen heb aan mijn hart vinden ze dat mogelijk een te groot risico…

    bloedverdunners is geen probleem, die snoep ik al 27 jaar :laugh:

    als het goed is krijg ik binnenkort een consult in Nieuwegein, mijn dossier gaat daar vd week naar toe, en dat wacht ik dan maar af, en hoor hopelijk dan wel hoe en wat ze voor mij kunnen betekenen.

    nogmaals bedankt

    gr. Ron

    #88853 Reageer
    ambeon
    Deelnemer

    Ha Ron,

    Bedankt voor de uitleg dat vanwege andere afwijkingen de heartport methode een te groot risico is. Dan snap ik ook meteen waarom het bij mij via een openhartoperatie gebeurd.
    Ik sta nu op de wachtlijst, wrs begin oktober aan de beurt. Heb nu ook graad 4 klepinsufficientie, maar heb daarnaast nog andere afwijkingen.
    Dan maar een lange weg om te herstellen, hopelijk verloopt de operatie zonder verdere complicaties.

    #88869 Reageer
    CdV
    Deelnemer

    Hallo,

    Ook ik heb een vraagje over de hartportmethode.
    Mijn cardioloog zegt dat je na de operatie erg lang pijn aan je ribben zal hebben, omdat de ribben de ‘verkeerde’ kant op zijn gekneusd.

    Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

    Groetjes Carla

    #88870 Reageer
    Joanne
    Gast

    Beste Carla,

    Ja dat klopt.
    Ik ben zo geopereerd en heb ongeveer 4 weken lang meer dan maximale dosis paracetamol op een dag geslikt vanwege de pijn. Maar niet iedereen heeft veel pijn hoor. Je zult ook wel horen dat anderen nauwelijks last hebben. Dat verschilt echt per persoon.

    Groetjes Joanne.

    #88873 Reageer
    CdV
    Deelnemer

    Bedankt voor je reactie Joanne.
    Nog maar eens goed bedenken wat het beste voor me is….

    #88874 Reageer
    fietser
    Deelnemer

    Hallo Carla, Je stelde de vraag over pijn in je ribben na een heartportoperatie. Ik was vooraf ook gewaarschuwd voor die pijn van kneuzingen. Bij mij is dat alleszins meegevallen. Zoals ik al eerder schreef bij dit onderwerp heb ik 1,5 dag morfine gehad en nog 10 dagen paracetamol. De pijn die ik had kwam meer van de hechting en de wond onder mijn (rechter)borst dan van mijn ribben. Als ik het vergelijk met medepatienten die een sternotomie hadden stelde het bij mij niet veel voor. Ik persoonlijk kan dus deze methode van harte aanbevelen. Je moet natuurlijk niet vergeten dat het wel een zware hartoperatie is. Ze gaan tussen je ribben door naar binnen en maken een soort "tunnel" naar je hart waar een endoscoop in gaat voor de operatie. Van buiten lijkt het een kijkoperatie met een wond van ongeveer 5 cm maar van binnen gebeurd wel het een en ander. Maar als ik terug kijk ben ik toch wel blij met de heartportmethode. Het is niet pijnloos maar goed te doen. Wel heb ik nog zo'n 5 weken de "tunnel" gevoeld, maar niet zodanig dat ik daar pijnmedicatie voor moest slikken. Misschien ter achtergrondinformatie een keer het artikel lezen dat dr. de Kroon (die mij ook heeft geopereerd) ooit heeft geschreven in 2007. Zie de volgende url. http://www.nvhvv.nl/uploaded/FILES/cordiaal/cordiaal_nr_2_2007_int.pdf Vanaf blz 44 staat het betreffende artikel. Wil je nog meer weten vraag het gerust. Groetjes, Nico

    #90504 Reageer
    elisa1955
    Gast

    Ik ben nieuw hier, heb mij vandaag aangemeld, daar ik morgen een gesprek heb met de cardioloog voor waarschijnlijk een nieuwe mitralisklep.

    Heb deze lekkende klep al lange tijd, de cardioloog hield mij steeds voor dat ik een keer aan de beurt kwam. Nu is het dus bijna zover, heb morgen een afspraak met de cardioloog en met mijn dochters. Waar laat ik mij opereren, in het AMC of in Nieuwegein.

    Van Nieuwegein weet ik dat ze nu via de heart port methode werken, dat voelt voor mij wel goed. Als mijn borstbeen doormidden gaat, dat lijkt mij allemaal nogal wat, en het herstel duurt ook veel langer heb ik begrepen.

    Hebben jullie misschien nog tips voor mij, waar ik zeker aan moet denken tijdens het gesprek?

    Bedankt alvast

    #90506 Reageer
    fietser
    Gast

    Hallo Elisa,

    Voor mij is het nu ruim anderhalf jaar geleden dat ik geopereerd ben via de heartportmethode. Ik voel me nog steeds prima en ben dan ook blij met de operatie.
    Afgelopen juni is middels een hartecho vastgesteld dat mijn pompfunctie sterk is, dat betekent dat mijn hart het gewoon goed doet.
    In andere berichten die ik hier gepost heb kun je zien hoe zo operatie gaat en wat je doormaakt.

    Als ik terugga naar mijn voortraject weet ik dat mijn eigen cardioloog mij adviseerde te gaan voor de heartportmethode. Ik kende het niet maar ben achteraf heel blij met dat advies.
    Je eigen cardioloog moet je aanmelden bij het Antonius in Nieuwegein en moet ook zorgen voor een volledig dossier inclusief hartcatheterisatie, kaakchirurg, longonderzoek.
    Vraag of je cardioloog dat wil doen. Vervolgens beslist Antonius of je wordt toegelaten voor zo’n operatie.
    Hou rekening met een wachttijd in Nieuwegein van zo’n 12 weken. Daarnaast moet je ziektekostenverzekering meewerken. Omdat heartport duurder is kunnen die moeilijk doen.

    Succes morgen.

    Nico

    #90507 Reageer
    elisa1955
    Gast

    Bedankt Nico!

    Als ik inderdaad besluit tot opereren, dan volgen inderdaad die onderzoeken allemaal, heb dat in 2004 ook gehad, echter toen wilden ze in het AMC toch niet opereren.
    Nu toch weer 9 jaar verder, maar kom er niet onderuit. 12 weken is nog een behoorlijke tijd.
    Ik houd het in het achterhoofd, voor het gesprek vanmiddag!

    Bedankt voor het advies wat de verzekering betreft, ook de moeite van het navragen waard!

    groetjes,
    Elisa

    PS, de link van het pdf formulier op deze pagina werkt bij mij niet, klopt dit?

    #90509 Reageer
    fietser
    Deelnemer

    Hallo Elisa, Ik hoop dat het vanmiddag een beetje goed verlopen is en je wat meer duidelijkheid hebt gekregen. De link werkt inderdaad niet meer, ik heb hier een nog wel werkende link: http://www.nvhvv.nl/userfiles/cordiaal_nr_2_2007_int.pdf?6 Mocht dat niet lukken dan type je de zoekterm "cordiaal 2007 Kroon"in google en het betreffende artikel van Dr de Kroon verschijnt (blz.44). Groetjes, Nico

    #90510 Reageer
    elisa1955
    Gast

    Dank je Nico,

    Ik heb het nu kunnen lezen 😉

    Gisteren samen met mijn dochters besloten toch een operatie te laten doen. Volgende week beginnen de voorbereidende onderzoeken, zoals hiervoor ook al is beschreven, hartkatheterisatie (in slagader en ader) echo’s voor inspanning en erna. Echo van binnenuit de maag. En de kaakchirurg, en de longfunctie test. Dit in 2004 ook gehad, dus weet wat mij te wachten staat.
    Vanmorgen het werk maar even ingelicht!

    Wel spannend allemaal.

11 berichten aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
Reageer op: Reparatie Mitralisklep
Je informatie: