default-header

Re-operatie mechanische aortaklep

Home Forums Hartkleppen Re-operatie mechanische aortaklep

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #80132 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    En ook dit bericht was bij het verkeerde kopje terecht gekomen:

    Nadat dr. Penn in 2003 bij mij op 46-jarige leeftijd een mechanische aortaklep (St. Jude, 21 mm) heeft geplaatst nadat mijn eigen klep ineens was geen lekken en ik dacht: “zo, gerepareerd, nou ben ik er vanaf”, bleek mijn lichaam de laatste 2 jaar ineens littekenweefsel aangemaakt te hebben waardoor de klep te nauw werd en j.l. mei vervangen moest worden. Tja, nu kon ik niet meer ontkennen dat ik toch echt hartpatiente was.

    De eerste klep was al vrij klein, 21 mm, dus mijn behandelend cardiologe in Boxmeer verwachtte dat men nu een grotere klep zou plaatsen.

    Ivm plaatsgebrek is echter een nog kleinere klep geplaatst: St. Jude 19 mm. Omdat er nogal wat complicaties zijn opgetreden bij deze operatie, (aneurysma aorta waardoor 2e operatie zelfde dag noodzakelijk was en vervolgens totaal AV-block, zodat 2 weken later ook nog een pm DDD werd geplaatst) maak ik me nu wat zorgen voor het geval mijn lichaam nog een keer littekenweefsel gaat aanmaken. Niemand kan mij natuurlijk vertellen of dat gaat gebeuren of niet.

    Zijn er mensen die dat al eens meegemaakt hebben? Ik hoor het graag.

    Groeten,
    Francie. Let op, hoewel forumcode en smiley knoppen niet worden weergegeven, kunnen ze nog wel gebruikt worden
    Francier1

    Fresh Boarder

    Berichten: 4

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
Reageer op: Re-operatie mechanische aortaklep
Je informatie: