default-header

pacemaker lead endocarditis?

Home Forums Help?!? pacemaker lead endocarditis?

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #80403 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    hallo medeforummers!
    in verband met mijn neurologische aandoening heb ik een dddpacemaker, geplaatst in 2008. in februari 2013 heb ik een wortelkanaal behandeling gehad van een kies met een abces. ik heb toen geen antibiotica gehad. sinds ruim een jaar had ik pijn op de borst en in mijn schouders. vooral bij inspanning. tijdens mijn vele doktersbezoekjes werd mijn ongerustheid weggewuift. half juni werd de pijn ondragelijk, bijna constant, en kreeg ik lichte koorts. uiteindelijk is er op 19 juli bloedonderzoek gedaan. ik bleek toen de volgende waarden te hebben:CPR 221mg/l, PCT%0,47, Ddimeer ng/ml 7433(ik vergeet NIET de komma. deze waarde steeg nog naar ruim 9000) en CA 125. ik bleek een infectie te hebben met meerdere stafylokokken(anaerobe en aerobe) en met enterokokken. ik heb ondertussen vanaf die tijd antibiotica gehad. intraveneus augmentin en proxacin gedurende een week en daarna cipronex 500mg 2dd. verder allerlei andere medicatie. de diagnose was longontsteking en pleuritis, hoewel ik geen verkoudheid of hoest heb gehad. bij ontslag uit het ziekenhuis op 28-7 waren mijn ontstekingswaarden bijna in orde. ik slikte nog 3 dagen antibiotica, maar toen voelde ik me zo slecht dat ik weer terug ging naar de cardioloog. ik had ik weer koorts en CPR 74. ik heb toen een TEE gehad omdat de cardioloog vreesde dat er sprake zou kunnen zijn van pacemaker lead endocarditis. de uitslag was niet duidelijk. er kan sprake zijn van vegetatie, maar dit kon ook een schaduw op de echo zijn. daarom is besloten niets te doen. alleen doorgaan met cipronex en antistolling. ondertussen is de ontstekingwaarde 2x naar beneden en weer omhoog gegaan en de Ddimeer waarde omlaag naar 1700 en weer naar 3000. na dit ingewikkelde verhaal mijn vraag: ik voel me wisselend beroerd en minder beroerd. wat is verstandig? hoe nu verder?

    #91693 Reageer
    CHG
    Deelnemer

    Hallo Dieuwke,

    Wat een verhaal! Kan me voorstellen dat je daar onzeker en angstig van wordt.

    Zou het mogelijk zijn dat er toch nog een infectie zit bij de tand die gehandeld is? Als je op internet googeld op ‘root canal treatment’ dan kom je informatie tegen dat dat het geval kan zijn (zonder dat het pijn doet). Ik moest er aan denken omdat een bekende van mij dit ook gehad heeft en uiteindelijk zijn kies heeft laten trekken.

    Ik wens je veel sterkte.

    Groet,

    Christel

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Reageer op: pacemaker lead endocarditis?
Je informatie: