default-header

Pace maker

Home Forums Pacemaker Pace maker

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #79626 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo
    Ik krijg dinsdag mijn pacemaker en ik heb gelezen dat het pijn doet met plaatselijke verdoving.
    Maar als je verdoofd bent dan voel je het toch niet?
    Ik vind het heel erg eng, heeft iemand er ervaring mee?

    #87449 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Soms ervaren mensen wel eens pijn..maar denk dat dit per mens verschilt en ook qua verdoving…maar het is niet denkelijk het gros die dit ervaart..

    Ik zelf moet ergens in oktober om een ICD te laten plaatsen…en ga er vanuit dat het wel goed gaat..na twee open hart operatie’s is dit piece of cake denk ik maar zo…

    #87450 Reageer
    Nel
    Deelnemer

    hallo Jiske,het klopt wat je zegt,met plaatselijke verdoving voel je niets !Wat je uit eindelijk voelt is het testen,maar ik weet niet of dat met een pacemaker ook gedaan wordt,ik heb zelf een ICD.Als dat wel gedaan wordt mag je als er getest wordt een roesje vragen,daar moet je dan echt om vragen en niet te stoer zijn .Ik zelf heb veel meer last gehad van mijn caterisatie dan van het plaatsen van mijn ICD.Dus het valt mischien wel mee,ik wens je veel succes,groetjes Nel

    #87451 Reageer
    sofie
    Deelnemer

    Hallo Jitske
    Ik kan me voorstellen dat je er tegenop ziet!
    Ik heb zelf een pacemaker, heb van de plaatsing niets gevoeld. Als het goed is, werkt de plaatselijke verdoving perfect, mocht je toch iets voelen direct vragen om meer verdoving.
    Het enige wart je voelt is is een licht drukken als de pacemaker in de pocket wordt geplaatst, maar dat is niet pijnlijk
    Je kunt altijd van te voren iets kalmerends of om een roesje vragen
    Sterkte dinsdag en mocht je nog meer over de plaatsing v.d. pacemaker willen weten, vraag gerust!

    groet
    Sofie

    #87452 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Beste Jitske,
    Ik weet niet waar je dit gelezen hebt, maar het is beslist niet waar. Ik heb er helemaal niets van gevoeld. En als ik iets voelde, hoefde ik maar een beweging te maken, en zouden ze gelijk iets verdoving extra geven, zo werd mij vooraf verteld.
    Dat geeft toch wel een gerust gevoel, als je daar zo ligt.

    Je zult zien, het is – net als bij de tandarts – eerder voorbij dan je denkt.

    Ik wens je veel vertrouwen.
    groeten,
    Theo

    #87453 Reageer
    Jitske
    Deelnemer

    Bedankt allemaal, nu ga ik wat met een gerust gevoel heen.
    Ik ben benieuwd.

    🙂 groetjes

    #87461 Reageer
    Appeltje
    Deelnemer

    Hallo Jitske,

    Ik heb vorig jaar september een pacemaker gekregen, zonder roesje, maar net als de anderen kan ik je zeggen dat ik niets gevoeld heb. Wel inderdaad een beetje duwen/gerommel als ze de pacemaker in de pocket plaatsen, maar dat was zeker niet pijnlijk.
    Succes met de operatie en het herstel daarna!
    Appeltje

    #87462 Reageer
    Jitske
    Deelnemer

    Ik heb mijn pace maker gister gekregen maar ik heb het wel gevoeld hoor, misschien ben ik wel een aansteller.
    Maar die prikken vond ik niet fijn en ook niet toen ze die pacemaker er als laatst in deden.
    Ik doe nu rustig aan herstellen, ik laat me nu lekker verwennen door mijn vriend haha 🙂
    dat is wel een voordeel.

    #87463 Reageer
    Nel
    Deelnemer

    hai Jitske ,het is gelukkig achter de rug ,nu kan je opknappen !Mag je je arm ook nog niet helemaal gebruiken??? Doe maar gewoon rustig aan,wat je ook voelde ….het is toch niet niks als er iets in je lichaam geplaatst wordt,ik hoop dat het zijn doel berijkt en dat je er van opknapt,groetjes Nel

    #87464 Reageer
    baars
    Deelnemer

    Mijn pacemaker is in december 2007 geplaatst. Vooraf kreeg ik een infuus, waardoor ik bijzonder ontspannen was. De behandeling heb ik bewust mee gemaakt, zonder pijn.
    Tijdens het plaatsen met de chirurg gesproken. Dus geen paniek !!!

    #87465 Reageer
    Jitske
    Deelnemer

    Hallo
    Ik zit nu thuis maar ongemerkt gebruik ik toch wel mijn arm.omdat ik met links niet veel mag doen doe ik meer met rechts maar die arm begint een beetje zeer te doen, hebben jullie dat ook gehad? Zijn het die draden of van de operatie of gebruik ik de arm te veel?
    Groetjes

    #87466 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hoi Jitske,
    Ik heb geen pacemaker maar een icd. Maar ik denk dat bepaalde adviezen voor ons beiden geldt. De eerste tijd niet je arm helemaal omhoog of naar achteren draaien. De draden hebben namelijk de tijd nodig zich goed in het weefsel te nestelen. Je arm/schouder helemaal ontzien is niet goed. Een paar keer per dag rustig kleine rondjes met de schouder draaien. De verpleegkundige op cardiologie waarschuwde me dat niets doen zou kunnen leiden tot een ‘frozen shoulder’. Geef het genezingsproces de tijd.
    Sterkte met herstel.
    Groetjes van Hartendief.

    #87467 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Hi Jitske,
    Gefeliciteerd, je hebt het allemaal achter de rug en vanaf nu……
    gewoon afwachten hoe het verder gaat en je lekker laten verwennen.

    Inderdaad: je linker-arm rust gunnen, maar niet dagen ongebruikt laten, om te voorkomen dat ie helemaal stijf wordt. Ik herinner me dat ik de eerste dagen ook “van alles” dacht te voelen, twijfelde of er wel iets was opgelost etc., maar als ik het nu overzie, kwam dat meer door de emoties van de operatie en nog meer aan het voorafgaande.

    Niet binnen blijven zitten, maar proberen: rondje door de tuin, de straat, blokje om, enzovoorts, elke dag stukje verder, afhankelijk van hoe je jezelf voelt op dat moment.
    Je komt er wel weer bovenop.

    Succes,
    Theo

    #87469 Reageer
    boef
    Deelnemer

    hallo,
    Ik heb zelf 2 1/2 jaar geleden een ICD gekregen. Het was alleen een vervelende pijn, om die draden er doorheen te doen. Dat duurde even, voor de rest niets gevoeld. Ze vertelden mij dat dit bij sommige mensen moeilijker ging en dus veel pijn deed.

    groetjes,

    #87479 Reageer
    happylil
    Deelnemer

    Maak je niet te veel zorgen, het enige wat bij mij echt niet fijn was, was het plaatsen van de pacemaker in de pocket. Deze was wat aan de krappe kant dus er moest flink veel geduwd en gesjord worden.
    Het voordeel wat ik dan nu heb is dat mijn pacemaker zo vast als een huis in de pocket ligt en niet verplaatst.

    Succes!
    Groeten van Lil

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
Reageer op: Pace maker
Je informatie: