default-header

Operatie hartklep

Home Forums Help?!? Operatie hartklep

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #80432 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Mijn vriend mag niet te lang wachten voor zijn operatie aan de hartkleppen, hij weet echter niet of hij die operatie wil…hoe kan ik helpen?

    #91981 Reageer
    Roland
    Gast

    Hallo Muis,

    Is het voor jou duidelijk waarom hij twijfelt over de operatie? Is het angst? Zijn de vooruitzichten niet goed? Het is belangrijk dat hij voor zichzelf duidelijk heeft waarom hij twijfelt. Ik zou sowieso nog een gesprek aanvragen met een medisch psycholoog en/of de cardioloog zodat hij eventuele onduidelijkheden kan bespreken. Ik begrijp uit je verhaal dat er een mate van urgentie is. Heeft hij een operatie niet aan zien komen? Overvalt het hem? Probeer in ieder geval een luisterend oor te zijn.

    Sterkte.

    Hartegroet,
    Annemarie

    #91982 Reageer
    Muis
    Gast

    Alvast dank je wel voor je reactie…
    Ik denk ook wel dat het angst is, ook wil hij niet dat hij iemand tot last is zoals bvb met de revalidatie…hij kan ook niet aanvaarden dat hij dan 6 maanden niet zal kunnen werken.
    Ik weet echt niet wat doen, zijn familie weet van niets en er is ook geen mogelijk dat ik dat aan hun kan vertellen…
    Hij wist al wel dat hij zou moeten geopereerd worden maar niet dat het zo ernstig was…een gesprek met een psycholoog is niet mogelijk, hij is iemand die alles alleen wil verwerken…

    #91983 Reageer
    Roland
    Gast

    Hij heeft toch al de stap gezet om naar de cardioloog te gaan en waarschijnlijk ook bepaalde onderzoeken gehad. Hieruit maak ik op dat hij iets aan zijn klachten wil doen. En dan zijn er GELUKKIG hele kundige cardiologen en verpleegkundigen die je kunnen helpen! Die er ook voor hem zijn! Waarschijnlijk zal hij nooit meer kunnen werken als hij de operatie niet ondergaat, wat zijn dan 6 maanden om te revalideren met een grote kans om daarna weer een stuk kwaliteit van leven terug te krijgen?

    Hoe graag je ook wilt, helaas kun je in het leven niet altijd zonder hulp van derden. Juist het vragen om hulp getuigt mijn inziens van kracht en absoluut niet van zwakte.

    Hartegroet, Annemarie

    P.s zou de huisarts in dit traject een rol kunnen spelen?

    #91984 Reageer
    Muis
    Gast

    Ik weet dat het zo is ja, het is alleen niet makkelijk om hem dat duidelijk te maken en idd misschien is het beter om dat aan de dokters over te laten…
    En idd hij heeft al wat onderzoeken gedaan en zelfs zelf een dokter gezocht dus misschien komt het wel allemaal goed…
    Heel erg bedankt!!

    #91985 Reageer
    Roland
    Gast

    Kop op, hè. Misschien moet je vriend het even laten bezinken.

    #91986 Reageer
    Muis
    Gast

    Dank je! Hij is op dit moment erg depressief en ziet alles somber in maar hopelijk ziet hij het snel genoeg terug positief!!! En ik hoop ook dat alles met jou in orde is!!!

    #91987 Reageer
    Roland
    Gast

    Ik ben in goede handen en ik heb vertrouwen in mijn behandelaars. Ook ik zou het liefst de regie over mijn lichaam, over mijn gezondheid willen houden maar helaas werkt het in de praktijk niet altijd zo. En dan ben ik blij dat ik op anderen terug kan vallen. 😉

    #91988 Reageer
    Marilene
    Gast

    Hallo Muis

    Zag je bericht over de operatie van je vriend en ook dat hij er weinig zin in heeft.

    Zo dacht ik er ook over, toen ik bericht kreeg van lekke kleppen en een snelle operatie.
    Dit om alle andere problemen met het hart te voorkomen.

    Het is geen optie om niet te opereren, tenminste als de artsen dit aanraden.
    Daar is goed over nagedacht . Er moet een team van artsen zijn die daar goedkeuring aan moeten geven.
    En pas als dat in orde is, dan moet je het vertrouwen hebben en er toch voor gaan.

    Ook wat Roland geschreven heeft, sta ik volledig achter.

    Wens jou en je vriend veel sterkte en soms zoals nu zou het heel onverstandig zijn om het niet te doen.
    Zou ook contact opnemen met bv de cardioloog en er is voor familie en patienten alle uitleg over hoe het traject gaat en is het mogelijk om alle vragen te stellen en je meteen een duidelijk antwoord op krijgt. Je krijgt genoeg aandacht en dan stap je weer stukje beter naar buiten, in de frisse lucht en dan komt te tijd om helemaal te herstellen.
    en breekt een beter leven aan.

    ALs je nog meer details wil weten of hoe en wat het gaat hoor ik het wel.

    Sterkte voor jou en je vriend en go for it

    Marilene

    #91989 Reageer
    Muis
    Gast

    Dank u Marilene, ik was er ook al over aan het nadenken om contact op te nemen met zijn arts, alleen durf ik niet zo goed omdat ik het tegen niemand mag zeggen…zelf weet ik niet of ik het recht heb om met die arts te praten maar ik kan er ten minste misschien wel algemene vragen aan stellen…
    Het zou wel fijn zijn als ik wat meer details zou weten, kan ik hem ook wat gerust stellen.
    Heb jij zelf zo’n operatie ondergaan? Ik hoop ook dat alles met jou in orde is en goed hersteld bent.
    Ik vind het al super dat er zo’n forum bestaat en zulk n lieve mensen die anderen willen helpen!! Bedankt!!!
    Muis

    #91990 Reageer
    Roland
    Gast

    Hallo Muis,

    Ik vind dat je vriend veel van je vraagt als hij zegt dat je er niet met anderen over mag praten. Probeer hem duidelijk te maken dat ook jij zorgen hebt, je bent tenslotte zijn partner, en dat je dit traject samen met hem in zal gaan.
    Mijn man en ik hebben beiden gezondheidsproblemen. Door onze openheid maken we het voor onszelf ‘gemakkelijker’ (ervaringen delen met lotgenoten) maar voor onze omgeving was er ook duidelijkheid. Men kan altijd voor vragen bij ons terecht. Jullie omgeving zal zeker in de gaten hebben/krijgen dat je vriend gezondheidsproblemen heeft. Juist als je daar geheimzinnig over doet ontstaan er verhalen die een eigen leven kunnen gaan leiden. Gun jezelf een stukje verbondenheid en begrip van soulmates.

    Nogmaals sterkte.

    Hartegroet,
    Annemarie

    #91991 Reageer
    Muis
    Gast

    Goedemorgen Annemarie, ja, op dit moment sluit hij zelfs mij buiten…hij wil dit alleen oplossen, ik mag al blij zijn dat ik af en toe iets te weten kom hierover… Moet er ook wel even bij zeggen dat wij nog niet zo lang samen zijn, 3 maanden en dat hij mij hier liever niet wil mee belasten…
    Lieve groeten
    Muis

    #91992 Reageer
    Muis
    Gast

    En in zijn directe omgeving zijn er verschillende mensen die slecht nieuws gekregen hebben, die een operatie moeten ondergaan, waar een operatie niet meer helpt…waar een operatie niet gelukt is…

    #91999 Reageer
    Marilene
    Gast

    En juist daarom moet je vriend er op tijd bij zijn, zodat het niet erger gaat worden.

    Ik heb een openhart operatie gehad…..Mijn vorige cardioloog had mij te lang laten doorlopen met lekke kleppen.
    Maar nu blijkt dat er toch schade is door het te lange wachten.

    Hij moet dat proberen te voorkomen.
    Jammer dat hij zo eigenwijs is.
    Maar uiteindelijk kan niemand hem dwingen…Hij moet voluit Ja zeggen, anders geen operatie.

    Sterkte

    Marilene

    #92000 Reageer
    Huis
    Gast

    Dag Marilene,

    Een vraagje voor jou, welke schade heb jij opgelopen nadat je te lang hebt gelopen met lekkende kleppen?

    Gr. Huis

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
Reageer op: Operatie hartklep
Je informatie: