default-header

ondanks nieuw pm loopt hartslag niet voldoende op….

Home Forums Pacemaker ondanks nieuw pm loopt hartslag niet voldoende op….

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #80390 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Even in het kort de voorgeschiedenis
    2005 pm wegens boezemfibrilleren, over de jaren heen 4 ablaties, waarvan 2 pulmonale venenablaties
    half jaar na pm compleet ingestort, allerlei klachten, kon geen inspanning meer leveren
    2011/12meerdere cardioversies ivm chronisch boezemfibr, plus longembolien
    2013 verhuist, nieuwe pmtechn., nieuwe kansen!
    hij constateerde een slechtwerkende sinusknoop waardoor hartslag niet oploopt bij inspanning, vorige pm.deed niks voor mij(en dat dus al die jaren!)
    nieuwe pm, extra sensor, maar…niet voldoende verbetering!
    ondanks alle effort van pmtech.plus techn.fabrikant pm
    hartslag gaat tot 90, zo kan ik natuurlijk mijn conditie die 0 is niet opbouwen
    krijg nog wel een echo, maar verwacht daar niet veel van
    Geprobeert om 3,5 km per uur te lopen op loopband, is voor mij net iets te snel, en dan overlagen, extrasystole?
    kan me herinneren dat happylil ook een keer de vraag stelde dat haar hartslag ook niet opliep
    iemand een idee hoe dit kan?

    #91595 Reageer
    brandy
    Deelnemer

    Fysio heeft contact gelegd met pm technicus

    #91657 Reageer
    brandy
    Deelnemer

    Vanmiddag is mijn pm uitgelezen, er zijn wel pvc, s geregistreerd maar het is de vraag of dat de overslagen zijn die ik voel bij inspanning
    toevallig vanmorgen weer een aantal keren last en tijd genoteerd, maar dat is dan weer niet terug te vinden bij uitlezen, ook weer last van pijn tussen de schouderbladen
    een week een holter dragen kan uitkomst bieden
    De frequentie vd pm is veel beter dan de vorige m.aw wel hartslagverhoging, meeste tussen de 70-90, en enkele keer 110
    is meer dan ik verwachtte!
    alleen revalidatie nog heel weinig verbetering, maar vergeleken met een jaar geleden kan ik nu wel fietsen, zo,n 15 minuten zonder weerstand, was verleden jaar echt onmogelijk!
    kennelijk wil ik toch teveel..
    ook een echo staat nog op de planning..

    #91658 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hoi Brandy,

    Ook bij jou is het duidelijk een kwestie van een hele lange adem! 🙁 Ik hoop dat er voor jou een keer duidelijkheid komt. Wel een klein lichtpuntje dat je ten opzichte van vorig jaar weer even kunt fietsen. Krijg je de echo en holter op korte termijn?

    Groetjes,
    Annemarie

    #91659 Reageer
    brandy
    Deelnemer

    Hoi annemarie,
    holter is aangevraagd, dus krijg vanzelf bericht, daarna gesprek met cardioloog neem ik aan, en daarna echo, is ongeveer in oktober gepland
    maar….ik ben zo blij met deze pmtechn!
    hij neemt me heel serieus, ben in het verleden vaak niet serieus genomen, met alle gevolgen van dien, en dat weet hij.
    Ook krijg ik steeds dezelfde, omdat het in het begin veel onduidelijk was waarom ik niet goed in te stellen was, ik bedoel maar, dat is heel fijn, dat hij er dan ook bij is met tussentijdse uitlezing
    verder idd afwachten

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Reageer op: ondanks nieuw pm loopt hartslag niet voldoende op….
Je informatie: