default-header

Nog 3,5 dag tot de operatie…

Home Forums Hartkleppen Nog 3,5 dag tot de operatie…

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #79719 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Na een tijd van wachten, wachten en nog eens wachten gaat het nu echt gebeuren. Vrijdagmiddag wordt ik geopereerd aan de mitralisklep (stuk eruithalen, dichtmaken en ring eromheen). Ben al ca 2 maanden thuis van mijn werk, omdat ik gestressd was en me niet meer kon concentreren, sliep slecht en functioneerde gewoon niet meer. Merk dat ik steeds verder achteruitga: elke dag moe, slechte conditie, hartkloppingen en benauwdheid.

    Ben een beetje een controlfreak, dus het gaat me lastig af om m’n leven in handen van de chirurg te leggen. Eigenlijk hoor ik alleen maar succesverhalen, wat natuurlijk prima is. Heeft iemand nog tips en trucs op weg naar de operatie (in Zwolle).

    Alvast bedankt.

    Jordi (37)

    #87930 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hoi Jordi,
    er staat je dus een zware operatie te wachten. Iedere keer als ik onder het mes moet, of een erg vervelend onderzoek moet ondergaan, probeer ik zoveel mogelijk ‘voorbij het moment’ te denken. Vrijdag word je geopereerd, probeer je te focussen op zaterdag als je alles achter de rug hebt. En heb het vertrouwen dat je in goede handen bent.

    Heel veel sterkte,
    Groet,
    Annemarie.

    #87931 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Veel Succes….en denk gewoon tis hun vak, dagelijkse kost voor hun..komt allemaal goed!!..niet alles kan je in eigen hand houden..gelukkig maar..want denk dat je zelf niets van die operatie maakt..hihihihi..ik in ieder geval niet…

    #87932 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    hartendief schrijft:
    [quote]Hoi Jordi,
    er staat je dus een zware operatie te wachten. Iedere keer als ik onder het mes moet, of een erg vervelend onderzoek moet ondergaan, probeer ik zoveel mogelijk ‘voorbij het moment’ te denken. Vrijdag word je geopereerd, probeer je te focussen op zaterdag als je alles achter de rug hebt. En heb het vertrouwen dat je in goede handen bent.

    Heel veel sterkte,
    Groet,
    Annemarie.[/quote]
    probeer ik zoveel mogelijk ‘voorbij het moment’ te denken.

    [i][/i]

    da’s een hele goede tip om te onthouden.
    Dank je wel Annemarie.

    #87933 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Graag gedaan. Het heeft me al vaak geholpen. Bovendien houd ik me steeds voor dat er mij al velen zijn voor gegaan…

    #87936 Reageer
    WH72
    Gast

    Hallo Jordi,

    Veel succes komende vrijdag. Ik volg je vorderingen met belangstelling: een gelijksoortige operatie staat mij te wachten. Ben 39 jaar, zo’n half jaar geleden met vermoeidheidsklachten naar de huisarts, ineens bij een cardioloog en inmiddels wacht ik op de oproep voor een intake voor een mitralisklepreparatie.

    Nogmaals, veel succes vrijdag en ik ben benieuwd hoe het je na de operatie vergaat.

    Groet, WH

    #87937 Reageer
    jordi
    Deelnemer

    Iedereen heel erg bedankt voor zijn of haar reactie. Ik ga er vast wat aan hebben. JW, ik houd je op de hoogte zo gauw ik weer een beertje ok ben. Ons verhaal lijkt namelijk inderdaad erg veel op elkaar. Beiden 30ers en een mankement aan de mitralisklep. Succes in ieder geval met wachten. Kun je nog werken? Dan gaat de tijd vast wat sneller..

    Groeten,

    Jordi

    #87938 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Veel sterkte met de mitralisklep operatie…2 jaar geleden ben ik geopereerd en tot nu toe gaat het redelijk tot goed.

    Cesarina

    #87939 Reageer
    carin50
    Deelnemer

    heb net als cesarina ook een nieuwe kunstklep en bypass gehad, en ik kon ook niet meer werken door de stress,
    ik was wat ouder, 59 maar het gaat nu prima

    je zal het ff moeilijk hebben maar na een tijdje voel je je stukken beter, en de chirurgen en er worden veel operaties uitgevoerd, ze zijn wel zeer deskundig tegenwoordig op dit gebied sterkte!
    hartegroet
    carin

    #87940 Reageer
    happylil
    Deelnemer

    Hallo Jordi,
    Ik ben zelf drie maanden geleden aan de mitralisklep en heb ook een klepring gekregen.
    Een tip voor de “bovenkamer”, berust je erin en geef het uit handen. De chirurgen zijn zo ontzettend kundig en geroutineerd, je bent in de beste handen.
    Inderdaad vooruit kijken, voorbij je operatie is ook een hele goeie.
    Een tip voor het lijf. Koop bij de apotheek Preop van Nutricia. Een heldere drank die je tot twee uur vóór de operatie mag gebruiken. Het voordeel is dat je met meer energie reserves uit de narcose komt, wat de genezing bespoedigt. Wel eerst met de anaesthesioloog bespreken, heb ik ook gedaan. Ze vond het een prima idee en kende het drankje.
    Ik mocht dag 7 naar huis en de artsen vonden me wonderbaarlijk snel opgeknapt.
    Behalve een klepring hebben ze bij mij ook het ASD gesloten en een maze ablatie gedaan.
    Ik wens je veel sterkte voor de komende tijd!

    Groetjes van Lil

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
Reageer op: Nog 3,5 dag tot de operatie…
Je informatie: