default-header

Nieuwe pacemaker

Home Forums Pacemaker Nieuwe pacemaker

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #79138 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Het is weer zo ver.

    Tijd voor een nieuwe pacemaker. Mocht kiezen jan. of febr. Heb voor febr. gekozen.
    Kan ik mooi de kerstspullen opruimen en de boel alvast een fikse poetsbeurt geven :angry:

    Voor het eerst heeft deze pacemaker het 7 jaar en 10 maanden vol gehouden. Erg lang in mijn geval.
    Voor het eerst hoef ik niet meer 24 uur plat te liggen 🙂 (met het oog op het verzakken van de pacemaker)
    Ik mag zelfs dezelfde dag weer naar huis 😆
    Kan gewoon doorgaan met revalideren ondanks dat de pacemaker op de “reservestand” staat.
    Alleen wanneer mijn hartslag bij rust en inspanning gelijk is moet ik bellen en stoppen met revalideren.
    Dit merk ik gauw genoeg. Dan ben ik niet meer voor uit te branden :S
    Vocht vast houden enz.

    Operaties komen nooit uit… hebben jullie dat nou ook :unsure:
    Net een pup in huis, die nog niet helemaal zindelijk is, dus om de 2 a 3 uur uitlaten.
    Maar wat geniet ik van dit herdertje. Daarnaast nog 2 keer per week revalideren.
    Dit duurt maar een paar uurtjes maar ik zit wel elke keer 2 uur in de auto om van en naar Haren te komen.

    Het is zo ongeveer de 8e of 9e keer dat ik een nieuwe pacemaker krijg.
    Dus weet ik precies wat voor mij het vervelendst is. Wondpijn :S
    Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die hier geen last van hebben.

    Ik hoop wel op 28 febr. weer beter te zijn want ik heb tickets voor de voorstelling van Mamma Mia 🙂

    Iets leuks om naar uit te kijken. 😉

    groeten,
    Anna Ellis

    #85078 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    Het komt nooit uit volgens mij…tis dat het MOET gebeuren he… :S

    Wondpijn herken ik wel..zelfs na twee jaar heb ik nog een last van mijn littekens…
    van die gemene steken en zo…was ook bij mijn eerste operatie dat het zo lang duurde voordat het weer rustig was…dus ben al wat gewend..al went het nooit als je net zo’n akelige steek krijg..dan vergeet je even alles om je heen.. :silly:

    Gelukkig ook leuke vooruitzichten…de pup uiteraard….het uitje…

    enneh.gaat vast lukken hoor….!!… 😛

    #85079 Reageer
    anna ellis
    Gast

    Heb er ook nog niet aan gedacht dat het niet zou lukken :blink:
    Gelukkig heb ik geen last van mijn littekens. Ik verzamel ze :laugh:
    Heb er 2 aan de linkerkant en 3 aan de rechterkant.
    Ach ja, de een heeft peircings of tatoo’s en wij hebben littekens, hihihi

    De pijn komt van de huid die aan de pacemaker vastzit. Deze moet dus a.h.w. weer los gemaakt worden wanneer de pm er uit gehaald wordt. Voel je tijdens de operatie niets van omdat het verdoofd is.
    Wanneer deze is uitgewerkt krijg je last :S
    Maar met een paracetamolletje en niet bewegen komt het wel goed hoor!
    Dit duurt maar 5 a 7 dagen en dan zakt het heel snel af. 🙂

    Alles liever dan de pijn die je na een open hart operatie kan krijgen.
    Ik heb het gelukkig nog niet ervaren maar het wel bij anderen gezien. 🙁

    Geef mijn dan maar een beetje wondpijn.

    #85080 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    ach..wen je ook aan na twee open hart operaties..whahhahahhahah.. 😉
    heb meer last van de napijn van die littekens…

    de pijn aan je lichaam na een hartoperatie is zoiets dat er een vrachtwagen over je gehobbeld is…alles doet zeer..zelfs op je zij liggen..maar ja..als je niet kan slapen op je rug..ga je toch draaien ondanks de pijn he..hihi..enneh…paracetamolletjes die helpen niet bij mij…dus die heb ik fijn weer terug gegeven…een ander krijgt een flinke pijnstiller..maar na een hartoperatie krijg je een paracetamolletje..nou..die mogen ze ergens anders insteken..maar niet bij mij..whahhahah.. :ohmy: :laugh:

    #85211 Reageer
    happylil
    Deelnemer

    Die wondpijn vind ik maar kl*te, het lijkt maar niet weg te gaan of minder te worden 🙁
    Heb mijn feestgangertje nu een maand of vier en heb gewoon veel last.
    Heb zelfs meer last van dit litteken dan van mijn rits op de borst. Heb ondertussen de inhoud van mijn badkamer kastje erop gesmeerd maar de gemene steken blijven en komen op als poepen. Gisteren kreeg ik liefkozend een nagel van de hond over mijn pacemakerwond, nou je kunt het raden, even een gesprekje met onze lieve heer…. :angry:
    Ik hoop toch dat het ooit weg zal gaan, tis pas mijn eerste pacemaker maar hoop dat ie 100 jaar meegaat want ik krijg nu al stijve kuiten als ik aan een wissel denk….
    Bye!
    Lili

    #85212 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    ach…ik heb in beide gevallen na mijn hartoperatie’s enorm lang last van mijn rits gehad…en nog…de laatste operatie is in oktober 2007 geweest..en nog een deel van het litteken is nog steeds erg gevoelig en pijnlijk..
    dus je heb pech als het zo is..en mazzel als het gewoon niet gebeurd..zo zie ik het..
    stel dat ik later ook een pacemaker zou moeten…misschien heb ik dan net geen last van dat litteken..wie weet…het is maar net hoe je lichaam erop reageert..
    en in beiden gevallen bij mij..niet goed dus…terwijl ik normaal nooit zo last van littekens had…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
Reageer op: Nieuwe pacemaker
Je informatie: