default-header

Nieuwe hartklep via de lies voor 83 jarige moeder??

Home Forums Hartkleppen Nieuwe hartklep via de lies voor 83 jarige moeder??

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #79885 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Mijn moeder is vorige week bij de cardioloog geweest. Ze is de laatste tijd benauwd en ze houdt veel vocht vast. Slikt nu plaspillen en moet afvallen.Op de echo was te zien dat ze een lekkende hartklep heeft. De arts zei dat ze geopereerd kon worden en dat hij het ook aandurfde bij haar. Mijn moeder schrok daar erg van en zei dat ze daar op haar leeftijd niet meer aan begon. Nu twijfelt ze en heeft ze spijt dat ze niet doorgevraagd heeft. Heeft iemand ervaring met deze operatie? Hoelang is het herstel na de operatie? Enz. enz. alle info is welkom!

    Vast bedankt voor de reactie.

    #88662 Reageer
    harrybreevoort
    Deelnemer

    Mijn schoonmoeder 91, heeft op haar 83e een openhartoperatie ondergaan met succes in Eindhoven. M.a.w doen.
    Groeten, Harry

    #88665 Reageer
    Lotje
    Gast

    Hallo,
    Mijn schoonmoeder van 87 jaar heeft vorig jaar een nieuwe klep via de lies gekregen.
    Via het borstbeen durfde de chirurg het niet aan.
    Na enkele dagen was ze al heel aardig opgeknapt.Na een week ziekenhuis en een week bij de kinderen is ze weer naar haar eigen huis gegaan.
    Daar heeft ze de eerste weken nog hulp gehad.
    De kwaliteit van leven is hierna voor haar goed verbeterd.
    Hoe iemand op zo’n operatie reageert is natuurlijk nooit van te voren te voorspellen. Heel belangrijk vind ik het dat de persoon het echt zelf moet willen want er zitten risico’s aan deze operatie.
    Advies: heb nog eens een gesprek met de cardioloog of met de huisarts.

    #88666 Reageer
    fietser
    Gast

    Hallo,

    Ieder mens heeft 4 verschillende soorten hartkleppen. Niet elke soort hartklep kan geopereerd worden via je lies. Als je terug gaat naar de cardioloog raad ik aan eerst te bespreken welke hartklep lekt en wat de beste operatie-mogelijkhden zijn.
    Kijk ook zelf eens op internet want niet alle cardiologen zijn even goed op de hoogte van de verschillende mogelijkheden.

    Zelf ben ik 55 jaar en geopereerd in Nieuwegein aan mijn mitralisklep. Dat is een hartklep die niet via je lies geopereerd kan worden. Maar het hoefde daar niet met een open hart operatie, het kon tussen mijn ribben door (mini invasieve methode ook wel genoemd Heartport- methode).
    Ik heb daar tijdens mijn opname op de cardio-afdeling ook verschillende geopereerde patienten gezien die boven de 80 waren. Het kan dus heel goed.
    Succes met je afweging.

    Groetjes,

    Nico

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Reageer op: Nieuwe hartklep via de lies voor 83 jarige moeder??
Je informatie: