default-header

Nieuw soort SOS talisman

Home Forums Even voorstellen Nieuw soort SOS talisman

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #80446 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo, ik ben nieuw hier op het forum en heb diverse hartkwalen en de daarbij behorende bijwerkingen.
    Ik spreek nogal wat mensen en 1 ding wat ik vaak hoor is de angst voor uitval als iemand alleen is.
    Diverse personen zijn wel in het bezit van een SOS hangertje of medcard o.i.d, maar vaak gaat het ook over of er iets mooiers en nuttiger is. dat bracht mij op het idee om iets te ontwikkelen in de vorm van een usb stick in de vorm van een sieraad. Maar deze moest ook funcioneel zijn en onder alle omstandigheden gedragen kunnen worden, dus schok- stof- en waterdicht omdast er ook natuurlijk iets kan gebeuren in het zwembad of strand en dan heb je geen medcard o.i.d.bij je. Ik heb er een Excel bestand ingezet die in 8 talen op te vragen is. Ook heb ik gezocht naar een 24 krt gold plated uitvoering en die heb ik gevonden in een waterdichte uitvoering. Ik denk dat dit niet alleen geschikt is voor hartpatienten, maar ook voor diabetici en epilepsie patienten b.v. Ik draag hemzelf met veel plezier en het geeft mij een gerust gevoel dat zorgverleners zoals anbulance personeel nu gelijk kunnen kijken wat mijn medicatie is e.d. Neem maar eens een kijkje op http://www.medicdatastick.nl en ik ben ervan overtuigd dat dit werkelijk alles biedt in1, waar andere talismannen in tekort schieten.
    Groetjes Eef

    #92106 Reageer
    Roland
    Gast

    Hallo Eef,

    Allereerst welkom op het forum. Een mooi idee deze usb stick maar het roept toch wat vragen op.

    Je kunt niet zomaar als patiënt allerlei informatie op een willekeurige wijze in een excel bestandje zetten en dan verwachten dat medisch personeel hiermee iets kan en vooral zal doen. Hoe waarborg je de betrouwbaarheid van deze informatie en dat deze informatie bij de drager hoort? Het lijkt mij dat alle informatie volgens bepaalde protocollen in een voorgeschreven format op de usb stick gezet moet worden en dat hier ook een bepaalde beveiliging toegepast moet worden zodat niet iedereen de informatie kan wijzigen. Bovendien zal er een datumstempel aan gekoppeld moeten worden om de relevantie te waarborgen. Het lijkt me dan ook noodzakelijk dat je de gegevens periodiek kunt laten updaten zodat het medisch dossier relevant blijft.

    Technisch is een onderhuidse chip al mogelijk. Ik vind het een interessant onderwerp en heb al vaker op het internet gezocht naar middelen waarmee voor derden zichtbaar is dat ik hartpatiënt en ICD drager ben. Ik heb overigens altijd mijn ICD-pasje en recent medicatieoverzicht bij me als ik de deur uitga.

    Hartegroet,
    Annemarie

    #92110 Reageer
    e.jansen46@chello.nl
    Gast

    Hallo Annemarie,

    In het Excel bestand staan allerlei onderwerpen, zoals, persoonsgegevens, medicatie, allergieën e.d.
    Ook is er een onderwerp over uiterlijke kenmerken die je kan invullen. En je moet een pasfoto erbij invoegen zodat de zorgverlener ook daadwerkelijk weet met wie hij te doen heeft. De drager zal enige discipline moeten hebben om de medicatie te veranderen zodra dat nodig is. Het bestand is al helemaal voorbewerkt en hoeft alleen nog maar ingevuld te worden en dan kan dit blad beveiligd worden voor derden. Deze kunnen het dan wel inzien maar niets veranderen, dat kan alleen de drager doen. Ook is het in 8 talen zodat op vakantie in buitenland ook dit gelezen kan worden. Dit moet je nu nog handmatig kopiëren naar de talen maar dat geldt alleen voor de in te voeren gegevens, de rest wordt al automatisch vertaald zodra je op een vlag drukt. Tevens is er ruimte genoeg om allerlei aanvullende gegevens in te voeren. Maar het gaat in de eerste instantie om de snelste adequate 1e hulp. De stick zal voorzien worden van een internationaal zorgsymbool ( Blauw Kruis met Esculaap ) zodat elke zorgverlener dit herkent. Maar dit is ook zeker bedoeld voor aan het strand of in het zwembad als je niets anders bij je kan dragen en dit wel. Ik ben er al 2 jaar mee bezig om dit te ontwikkelen en natuurlijk zijn er dingen die misschien voor verbetering vatbaar zijn, maar voor nu denk ik dat dit alles in zich heeft om je iets meer beschermd te voelen als je iets gebeurt.
    Kijk anders even op mijn website dan kan je ook een voorbeeld zien van dat Excelbestand ( gedeeltelijk) en wat de mogelijkheden zijn http://www.medicdatastick.nl Ik denk dat ik alle nadelen van de andere dragers heb uitgesloten hiermee zoals Medcard – Medikeeper- SOS armband e.d.
    Als je nog vragen heb zal ik ze graag voor je beantwoorden.

    Groetjes Eef

    #92112 Reageer
    Roland
    Gast

    Hallo Eef,

    Dank je wel voor je duidelijke uitleg. Erg interessant, ik ga zeker verder kijken op je website!

    Hartegroet,
    Annemarie

    #92117 Reageer
    ..::Jacob::..
    Gast

    http://www.hartpatienten.nl/helpen/uw-donatie

    Heb je dit al geregeld?
    Zou er toch tegenover moeten staan voor de reclame van je webshop?

    #92119 Reageer
    e.jansen46@chello.nl
    Gast

    Bedankt voor je reactie (Jacob ?)

    Als je in mijn profiel kijkt zie je dat ik zelf ook hartpatient ben met diverse aandoeningen en ik doneer ook ieder jaar. Als ik met mensen aan het praten ben bijvoorbeeld in het ziekenhuis of revalidatie, kwam vaak de vraag waarom er niet iets moois is op de markt om te dragen.

    Ik ben al 2 jaar bezig om deze stick in eigen beheer te ontwikkelen en denk dat ik daar aardig in geslaagd ben. Nu probeer ik mensen te bereiken die ook een medische indicatie hebben en voor de hand ligt natuurlijk de hartstichting/trombosedienst e.d.
    Nu is de prijs zeer redelijk en de marges zijn dus klein voor dit product, maar ik wil best wat doen aan doneren en dat zou dan een gedeelte van de verkoop via dit forum kunnen zijn. Iets wat ik ook voorgesteld heb aan webwinkels met medische apparatuur om dit in hun assortiment op te nemen. Wanneer iedereen daar gelukkig van wordt is dat een mooie oplossing lijkt mij.
    Verder ben ik graag bereid om eventuele verdere vragen van jouw kant te beantwoorden.

    Groetjes Eef

    #92124 Reageer
    ..::Jacob::..
    Gast

    Inderdaad ff overleggen met de leiding van deze site.
    Het is op zich best slim want je bereikt hier heel veel potentiële klanten.
    Ongeveer 11000 geregistreerde users en nog eens tig zoveel ongeregistreerde lezers.
    Ik heb mijn eigen talisman, een groot litteken op de borst, weten ze ook gelijk hoe laat het is.
    Succes met je project.

    #92126 Reageer
    Lotje
    Gast

    Eef,
    Hartpatiënten heeft een eigen webshop waar ook de zeer bekende talisman op staat. Je zou met Hartpatiënten kunnen overleggen wat de mogelijkheid is voor jouw USB stick. Groetjes, Lotje.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
Reageer op: Nieuw soort SOS talisman
Je informatie: