default-header

na operatie kwam hart niet op gang….geen verklaring voor

Home Forums Hartfalen na operatie kwam hart niet op gang….geen verklaring voor

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #80158 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Op 23 augustus 2013 is mijn mitralisklep gerepareerd. De operatie ging voorspoedig, maar toen de reparatie aan klep klaar was en ze mij van de hart/longmachine wilde halen, kwam mijn hart niet op gang. Vervolgens zijn er een aantal chirurgen, anaesthesisten en cardiologen bezig geweest en zij hebben allerlei kunstgrepen uitgehaald om het hart weer op gang te krijgen, maar niets werkte. Toen men het niet meer wist en aan het overleggen waren om evt. op donorhart te wachten, begon mijn hart weer uit zichzelf te kloppen. Men weet niet waarom het hart niet meer op gang kwam, ze vermoeden door een reactie op de vloeistof waar het hart mee wordt stilgelegd, maar dat weten ze niet zeker……heeft iemand hier ervaring mee?

    #90412 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    Is denk ik altijd weer ff spannend voor iedereen.
    De mijne is ook enkele uren stilgezet maar achteraf niks gehoord over complicaties.
    Ik vergelijk het maar met een auto, de monteur heeft de klus geklaard steekt sleutel in het kontakt en nu start ie of start ie niet 🙂
    Start ie niet dan ff meehelpen met startkabels of zo als in jouw geval ff wachten en dan nog een keer proberen.
    Maar goed wees blij dat het goed ging.

    #90413 Reageer
    floortje64
    Deelnemer

    Nou Jacob, was het maar zo simpel…..ze hebben in hun paniek nog 3 bypasses gemaakt, terwijl dat niet nodig was. Dat hebben ze toegegeven na de operatie, maar ze wisten het echt niet meer

    #90414 Reageer
    animal
    Deelnemer

    Hallo Floortje.
    Ik snap dat je misschien best hierdoor ongerust kunt zijn.
    Eigenlijk kun je beter helemaal niet weten wat ze allemaal met je uitspoken.
    Bij mij is de zaak ook stilgelegd voor 3 bypasses te maken en of het opstarten zonder problemen is verlopen weet ik niet ,maar dat wil ik eigenlijk ook niet weten.
    Ik weet alleen dat ik erg blij wakker ben geworden en dat ik (een jaar later) nog steeds blij ben.
    Maar ik dacht dat ik hier op het forum al eens eerder zo’n soort verhaal als dat van jouw heb gelezen.

    Probeer niet te veel te piekeren ,lekker revalideren en van iedere dag genieten.
    Groetjes Ad

    #90415 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    Inderdaad niet piekeren en verder genieten van het leven is het allerbeste.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Reageer op: na operatie kwam hart niet op gang….geen verklaring voor
Je informatie: