- Dit onderwerp bevat 122 reacties, 20 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 8 maanden geleden door animal.
- AuteurBerichten
- Bert WulmsDeelnemer
toen mijn vader 3 jaar geleden overleed kreeg mijn moeder een mooie spreuk van iemand. Ik zal hem hier opschrijven, misschien dat iemand er toch ook wat kracht uit kan put
VANDAAG
VANDAAG IS DE DAG
HIJ KOMT MAAR EEN KEER
MORGEN IS VANDAAG AL NIET MEER
NIET ZEUREN, GENIET VAN HET LEVEN
, HET MAG
MAAR DOE HET VANDAAG,
WANT VANDAAG IS DE DAGEigenlijk is deze spreuk mijn levensmotto geworden, zeker sinds mijn vader overleden is, want je dag kan er zomaar plotseling zo anders uitzien en daarmee je hele leven, dat je inderdaad niet verder dan deze dag moet kijken en deze dag ten volle benutten en beleven en zeker proberen te genieten van het leven.
Ik hoop dat ik er iemand anders ook een beetje levensvreugde mee kan en mag bezorgen door er zo mee door het leven te gaan
groetjes leny
NiccDeelnemerHet is inderdaad een hele mooie spreuk en een hele mooie manier van leven. Ik probeer het ook, al lukt het me nog lang niet altijd. Maar ik denk wel dat iedereen het zou moeten proberen. Proberen om net iets meer van alles te genieten. Denk dat iedereen dan een stuk gelukkig is.
aart 1970DeelnemercrealenaDeelnemerdit is ook een heel byzondere het lijkt een beetje hard door dat “morgen ben je dood”, maar toch kan dat zomaar gebeuren, dus leef vandaag ,ze zeggen altijd leef vandaag alsof het je laatste dag is, dus dit komt daar heel dichtbij. heel mooi en zeker waar, ik vind dat stukje van “huil je kop leeg en veeg je tranen” wel mooi en ook dat voel je hart kloppen en je bloed enz. ook zo toepasselijk. bedankt voor dit mooie gedicht ik zal hem ook weer doorgeven
groetjes, lenyaart 1970DeelnemerMindworkzSleutelbeheerdermijn lijfspreuk komt uit een Limburgs liedje en vertaald komt het hier op nee:
geniet van het leven zo lang als je kunt
maak pret en plezier
je leeft toch maar eens
want straks als het te laat is dan heb je spijt er van
geniet dus van het leven zo lang als het nog kan
(Geneet van het laeve: van Sjef Diederen) :)aart 1970DeelnemerVonneGastNiemand is zo arm
dat hij geen glimlach geven kanEn niemand is zo rijk
dat hij geen glimlach nodig heeftVonneGastPiekeren neemt de zorgen van morgen niet weg
Maar wel de kracht van vandaagVonneGastAls het niet kan zoals het moet
Dan moet het maar zoals het kanVonneGastWie een waarom heeft waarvoor hij kan leven
Kan bijna elke hoe verdragencrealenaDeelnemerhallo allemaal,ik zie nu pas wat een reacties.zo heeft iedereen wel iets waar hij of zij aan vast houdt en waar je moed of kracht uit put. Ik vind het heel leuk om te lezen en zal ook deze mooie spreuken weerd doorgeven aan diegene die het soms zo nodig kunnen hebben. Bedankt voor de reacties en ik zou zeggen het voort en ik wil er best nog een paar lezen ! hartelijke groeten leny
VonneGastWat achter ons ligt en wat voor ons ligt,
Zijn zaken van gering belang vergeleken bij wat in ons ligtVonneGastEen schouderklopje, een vriendelijk woord en dat op een goed gekozen momentje
Is wat een ieder bekoort, en betekent meer dan een duur presentjeVonneGastDe hoop is als de nachtelijke hemel:
Er is geen plekje zo donker of het oog,
dat er enige tijd opgericht blijft,
ontdekt tenslotte een ster - AuteurBerichten