default-header

Medicijnen niet vergeten

Home Forums Medicijnen Medicijnen niet vergeten

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #80055 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo,

    Ik heb een aangeboren hartziekte en ik heb nog steeds wel eens last van ritmestoornissen en een te hoge bloeddruk. Hiervoor heb ik van de cardioloog bètablokkers gekregen, maar ik ben niet zo goed in onthouden en ik vergeet ze dus weleens in te nemen.
    Hoe erg gaat mijn gezondheid hierdoor onderuit en hoe onthouden anderen wanneer ze hun pillen moeten nemen?

    Met vriendelijke groeten, Amyll.

    #89507 Reageer
    rode
    Deelnemer

    Hallo,

    De gewoonte aanleren om op vaste tijden de medicijnen in te nemen. Bij het ontbijt of een andere maaltijd. Als je op andere tijden moet innemen, je wekker op je mobiele telefoon instellen. Doe ik ook en het helpt. Er zijn ook speciale apparaatjes te koop. Waar weet ik niet, maar op internet kun je vast wel wat vinden.
    groetjes Ali

    #89508 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hoi Amyll,

    Omdat ik behoorlijk wat medicijnen gebruik, hart- , long- en levermedicatie, maak ik gebruik van een medicijnverdeeldoosje. 1 Keer in de week vul ik dit. ’s Morgens staan de medicijnen bij mijn ontbijtbordje en ook de rest van de dag staan ze in het zicht. Het is heel belangrijk om consequent je medicatie op vaste tijden in te nemen. Zo bouw je een spiegel op. Hoe komt het dat je de betablokkers vergeet? Onderschat je de noodzaak? Heb je moeite met het feit dat je medicijnen moet slikken?

    Zoals Ali als tip geeft kan een instelling/wekker op je mobiel ook een hulpmiddel zijn.

    Hartegroet,
    Annemarie

    #89509 Reageer
    nesia52
    Deelnemer

    Hallo Amyll.
    Ook ik heb veel medicijnen en doe ze ook voor heel de week in een verdeeldoosje, voor s,morgens , s,middags en s,avond, zet ze op een plek waar je ze goed kunt zien, en dan vergeet je ze echt niet, want je moet ze wel blijven slikken dat is wel belangrijk,
    Groetjes Nesia.

    #92592 Reageer
    sandrar
    Gast

    Een oud topic, maar handig voor mij. Ondanks mijn redelijk jonge leeftijd vergeet ik veel sinds mijn operatie, zeker ook medicijnen.. ’s Morgens vergeet ik zo vaak mijn Coversyl voor ik de deur uitga naar de kine. Niet zo handig :unsure: Ga ik eens een wekker voor moeten instellen ofzo 🙂 ’s Avonds moet ik Marcoumar (bloedverdunner) nemen en dan maakt een uur verschil wel uit. Daar heb ik nu een app voor gevonden die ook INR onthoudt en melding geeft als ik nog niet heb bevestigd (INR dagboek): best handig.. En dan neem ik in ene weg ook mijn ijzerpil, ben ik daar ook zeker van 😉
    Alleen als ik ook nog eens ziek ben, heb ik problemen. Dan zijn post-its de oplossing op de keukenkast :cheer:

    #92593 Reageer
    brandy
    Gast

    Hoi Sandrar ik heb een medicijndoos,deze vul ik 1x per week op,en ik combineer het altijd met eten
    behalve mijn medicatie voor de schildklier,dit moet een half uur voor het ontbijt,daarom ligt deze op mijn nachtkastje..
    op het aanrecht ligt mijn medicijndoos, neem medicatie dus samen met ontbijt in,en savonds bij eten ligt deze naast mijn bord,dan neem ik ook de bloedverdunners in,na het eten
    je eet toch meestal rond dezelfde tijd
    dan nog een pilletje,neem ik altijd met de koffie rond 20.00 uur
    een mens is toch een gewoonte dier hè

    #92594 Reageer
    Jeannette428
    Gast

    Ik heb een alarm op mijn mobiel gezet om te voorkomen dat ik het vergeet en dat helpt bij mijn heel goed.
    En wat ik ook erg vind helpen is het op vaste tijdstippen innemen.

    #92595 Reageer
    ..::Jacob::..
    Gast
    #92596 Reageer
    Lotje
    Gast

    Jacob, het nadeel is dat je dit doosje iedere dag moet vullen.
    Het alarm is natuurlijk ideaal voor mensen die op verschillende tijden hun medicatie moeten slikken.
    Mijn voorkeur gaat uit naar een weekdoosje .
    Groetjes, Lotje.

    #92597 Reageer
    ..::Jacob::..
    Gast

    Gelukkig heeft mijn vrouw het geduld de medicijnen (per dag zon 15 pillen) klaar te zetten.
    De pufjes liggen bij de computer dat lukt mezelf nog wel om niet te vergeten.
    Maar als zon alarm eenmaal ingesteld is wordt je er toch aan herinnerd en dus ook je doosje te vullen, mocht je dat vergeten zijn.

    #92598 Reageer
    sandrar
    Gast

    Kan ik wel geloven. Het is dankzij het alarm van die app dat ik mijn bloedverdunners mooi op tijd neem. Toch wel belangrijk daarmee.. Het pilletje ’s morgens is zó erg niet om wat later of vroeger te nemen..

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
Reageer op: Medicijnen niet vergeten
Je informatie: