default-header

Lotgenoten / advies gezocht dubbele hartklepoperatie

Home Forums Even voorstellen Lotgenoten / advies gezocht dubbele hartklepoperatie

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    PvdB
    Deelnemer

Dag allemaal,
    Als gevolg van intensieve radiotherapie in het verleden, heb ik nu (op mijn 55ste) hartklep=problemen. De cardioloog wil zowel de aortaklep als de mitralisklep vervangen, wegens lekkage, vernauwing en verkalking. Ik zou graag in contact komen met lotgenoten om hun ervaringen te horen en om me te helpen bij de keuze tussen mechanische of biologische kleppen. Bij voorbaat dank! Pieter

#114235 Reageer
    Kirdneh1969
    Deelnemer

Goedendag Pieter,
    Ik ben geopereerd aan 2-slippige Aortaklep met aneurysma. Ik heb gekozen voor een mechanische klep. De antistolling is geen probleem, echter het tikken van de klep is regelmatig storend tot zeer vervelend vooral op momenten dat er spanningen of stress in het spel zijn. Dan bonkt en bonst het soms heftig en is de borstkas een klankkast die e.e.a. versterkt.

Echter kiezen voor een biologische klep gaf in 2017 op 47 jarige leeftijd de “zekerheid” dat de borstkas zeker nog een keer open moest voor een heroperatie.
    Al met al toch tevreden met mijn keuze voor de mechanische klep.
    Grt,
    Erik

#114347 Reageer
    PvdB
    Deelnemer

Beste Erik, dank voor je reactie. Voor mij geldt hetzelfde: het risico van heroperatie is zo groot dat ik voor mechanische kleppen moet kiezen. Het idee van dat geluid maakt mij heel bang, dus ik ben blij dat jij het benoemt maar toch tot de conclusie komt dat je tevreden bent met je keuze.
    Is er ook iemand met 2 mechanische hartkleppen op dit forum? Ik zou erg benieuwd zijn naar ervaringen. Alvast dank.
    Groeten
    Pieter

#114482 Reageer
    Aysegül Er
    Sleutelbeheerder

Beste Pieter,

Heel veel beterschap en sterkte toegewenst.

Mochten wij u ergens mee kunnen helpen laat het ons weten 🙂

Met vriendelijke groet,

Team HPNL

#115998 Reageer
    geesje
    Deelnemer

Beste Pieter,
    Heeft de operatie al plaatsgevonden?
    Mijn vrouw heeft 12 jaar geleden een biologische klep gekregen (aorta). Zij was toen 56 jaar oud.
    Daarna jaarlijks/tweejaarlijks een controle gehad. Zij was zeer tevreden met deze klep.
    De laatste controle was 1 maand geleden. Geen afwijkingen.

Groet,
    Sjoerd Driessen

#117686 Reageer
    doriend
    Deelnemer

Hoi Geesje,waar is uw vrouw geopereerd, en welke operatie heeft zij ondergaan,bentall?

#117687 Reageer
    geesje
    Deelnemer

Beste Pieter,
    Mijn vrouw heeft een biologische klep gekregen(type: St. Jude) Is geopereerd in het Anthonius Ziekenhuis in Nieuwegein.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
Reageer op: Lotgenoten / advies gezocht dubbele hartklepoperatie
Mijn informatie: