- Dit onderwerp bevat 1 reactie, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 1 maand geleden door Nice.
- AuteurBerichten
- troystarnesl529@gmail.comDeelnemer
Hoi allemaal,
Leven met een hartaandoening betekent vaak dat we bewuster moeten omgaan met onze energie, rust en planning. Soms zijn het de kleine dingen die een groot verschil kunnen maken in hoe we ons voelen en hoe goed we de dag doorkomen.
Ik ben benieuwd: hebben jullie bepaalde ‘levenshacks’, slimme trucjes, routines of kleine aanpassingen ontdekt die jullie dagelijks leven met een hartconditie makkelijker of comfortabeler maken?
Dit kan van alles zijn, zoals:
Een specifieke manier om medicatie te onthouden.
Tips voor het omgaan met vermoeidheid gedurende de dag (bijv. slimme pauzes).
Handige hulpmiddelen in huis of onderweg.
Methoden om stress of angst te verminderen.
Manieren om boodschappen te doen of maaltijden te plannen die energie besparen.
Communicatietips met familie of vrienden over je beperkingen.
Een specifiek product of gadget dat echt helpt.
Het gaat hier niet om medisch advies, maar om persoonlijke, praktische strategieën die jullie zelf toepassen. Laten we elkaar inspireren met deze kleine, maar vaak waardevolle, inzichten!Alvast bedankt voor het delen en sterkte aan iedereen!
NiceGastDag Troy,
heb zelf een protocol aan voeding gecombineerd met supplementen inmiddels, volgens de bio energetica.
Waarin ik dagelijks kan bijsturen naar gelang energiehuishouding, ATP, zo metabolisch hoog probeer te blijven, etc. in begin vrij ‘complex’ maar inmiddels schakel ik heel makkelijk. Nu 30 dagen medicatie vrij op het bekende cardio aspirientje na, mocht blijven van me. 4 mnd geleden hartinfarct met stent (geen vegetariër).
Medicatie met te veel levensbeperkende bijwerkingen, als in een enorme waslijst, bijwerking op bijwerking waar ik helemaal klaar mee was. Rustig de medicatie aan het elimineren geweest, dit na veel zelfonderzoek, het lezen van medische onderzoeken (tijdrovend en energievretend op momenten dat je helemaal niet goed in je vel zit door de medicatie). De grote tegenstrijdigheid daarin.
Nu de leverwerking en ook dus galwerking weer aan het opbouwen voor een goede darmfunctie want alles was letterlijk lam gelegd, ja je komt aan (o.a. het vetmetabolisme verandert in de lever met alle gevolgen van dien) en medicijnen verhogen zelfs je cholesterol, staat zwart op wit in het farmacotherapeutisch Kompas, de leidraad voor medici in Nederland. Met daarbij de vraag hierbij of al het vet, cholesterol überhaupt slecht is, nah. Ligt natuurlijk wat genuanceerder dan ik hier nu kan uitwijden. Verder, als enige in gebruik, de goedkoopste bp meter om deze cijfers bij te houden, oh en pen en papier.
Schieten de medici tekort, wel degelijk.
Ben ook benieuwd! Nu jij weer ..ha
Nice
- AuteurBerichten