default-header

lekkende mechanische aortaklep

Home Forums Hartkleppen lekkende mechanische aortaklep

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #79651 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Ik heb op 4 april jl een mechanische aorta klep “gekregen” in Nieuwegein en nu, na 4 maanden heeft de cardioloog bij de echo-controle geconstateerd dat de klep enige lekkage heeft. Ik krijg nog een nadere verklaring, hij heeft de echo naar Nieuwegein voor nader advies.Ik baal hier heel erg van, maar ik wilde graag weten of meer mensen hier “last” van hebben. Ik kom namelijk niets hierover tegen op het internet, maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen.
    thanks Edith

    #87527 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hoi Edith….ik had er ook nog nooit van gehoord dat een nepklep zou kunnen lekken..
    of hij zit er niet goed in..of hij is te groot of klein…maar goed..dat is iets voor de deskundige lijk mij…

    zelf heb ik ook sinds 2007 een aorta nepklep…

    Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt…

    #88104 Reageer
    Dittie
    Deelnemer

    Hallo,

    Na de laatste controle, dit was begin oktober is gebleken dat het lekken niet erger is geworden, wel is het meer dan normaal zou zijn bij een mech. klep. Want die blijken een geringe terugloop te hebben. Om duidelijkheid te verkrijgen zou er een slokdarm echo gemaakt moeten worden. Echter geeft dit alleen aan waar het zou lekken/teruglopen, maar zoals het nu is doet men er niets mee. Als het bij de aanhechting van de ring zou lekken dan gaat dat toch nooit dicht omdat de bloedstroom deze open houdt. Maar als het zo blijft ziet men de noodzaak van ingrijpen niet in. Ook omdat alle waarde goed zijn.
    Zelf heb ik er wel een dip aan overgehouden. Kreeg ook last bij het hardlopen. Opbouw ging goed tot aan de 4e week. Cardioloog vond dat ik toch maar even moet wacht dan, of een andere sport. Misschien dat ik aankomende week weer voorzichtig begin. Ook omdat ik langzaam maar zeker dicht groei. Kan geen kleding meer in. Cholesterol is ook al hoger dan goed zou zijn. Gelukkig gooit de cardioloog dit op tijdelijk gewichtstoename. Maar bij de volgende kontrole (over 2-3 mnd) wil ik dat weer op peil hebben.
    Hoe gaat het me jou en je nepklep, nog extra klachten gehad na plaatsing??
    Groetjes Edith

    #88105 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Balen joh Edith..hier gaat alles gewoon goed..geen klachten..behalve de normale..hihiihi..

    hopelijk dat je weer wat kan sporten..zodat je weer je normale kleren aan kan…

    ik ben hier zelf goed hersteld van de ICD operatie van half oktober 2011…

    hopelijk krijg ik hier meer energie van…ben verleden week weer begonnen met werken..dus we zullen zien waar het strand…whahhahha…

    #88278 Reageer
    oldmetal
    Deelnemer

    Hi

    Bij mij is de mechanische klep in oktober geplaatst, begin februari moest ik een echo laten maken en 10 februari op controle.

    Nu het volgende, de echo was reuze interessant, om de nieuwe klep te zien werken
    ja ik kon meekijken.

    Om even in te gaan op het lekken , volgens mijn cardioloog is dit normaal dat een
    mechanische klep lekt, dit is het eerste wat hij vertelde.
    Deze kleppen lekken altijd een beetje maar het lekt niet zo erg als je eigen klep voegde
    hij eraan toe.

    In mijn geval heeft deze cardioloog altijd gelijk gehad en geloof ik wat hij tegen mij zegt.

    Groet René

    #88279 Reageer
    Dittie
    Deelnemer

    Hallo René,

    Je cardioloog en jij hebben gelijk, maar bij mij lekt het wat meer. Ze denken langs de zijkant, omdit goed te bekijken zou er een slokdarm echo gemaakt moeten worden, en die is niet zo fijn. Als het dan blijkt dat het langs de kant lekt, nou dan weet je dat. Ze doen er niets aan, tenzij het heel erg gaat worden en dat is het niet. Het valt nog binnen de “normen” . Maar als het niet verslechtert is er niets aan de hand. Heb nu 2 controles gehad en in april de volgende en tot nu toe was het gelijk gebleven en mijn cardioloog gaat ervan uit dat het ook zo blijft. Eigenlijk ben immer tot nu toe nog niets mee opgeschoten, echter verslechtert mijn situatie niet wat normaal (met mijn oude klep) wel het geval zou zijn. Maar goed ik probeer 1 maart weer te beginnen met hardlopen! Zal mij benieuwen. Bedankt voor je berichtje, toch fijn dat je reageerde. Alles verder goed met je mech.klep? Hoe bevalt ie?
    Groetjes Edith

    #88280 Reageer
    oldmetal
    Deelnemer

    Hi Edith

    Ja de slokdarm echo is inderdaad minder prettig, ik ken het onderzoek.

    De klep bevalt op zich goed ik moet erg wennen aan de nieuwe geluiden die ik maak.
    Maar mijn hartfunktie is stukken beter dan voor de operatie.
    de enige beperking die ik heb is het stuk aorta , wat vervangen is deze kan dus
    niet de hoge drukken aan met zware inspanning.

    vanaf deze week ga ik weer werken, dat is 3 maanden na de operatie.
    Rustig opbouwen en we kijken wel waar het schip strand.

    Dan hoop ik voor jouw dat je weer verder kan met het opbouwen van de conditie en
    sterkte met het onderzoek.

    groet. René

    #88281 Reageer
    jeanmarie
    Deelnemer

    hé Edith ,
    Dit is niet ideaal deze lekken :angry: maar daar je terug groen licht hebt om te gaan hardlopen zal dit je niet te veel hinderen maar denk er aan om rustig op te bouwen . ik ken die duursporters 🙂
    laat zeker het vervolg horen
    jan

    #88419 Reageer
    Dittie
    Deelnemer

    Hallo allemaal,

    Ik ben nu een jaar verder. Sinds 1 maart weer begonnen met hardlopen, het gaat redelijk. Vorige week had ik weer een controle en de cardioloog had zelfs de indruk dat de “lekkage” minder was geworden, zeker dus niet meer.ik begrijp van hem dat het nu zo blijft, druk in het hart is goed, spierkracht is ook goed, dus over een jaar weerkomen. Nou ik vind dat een goed plan en ga ervan uit dat het allemaal wel goed is nu.
    Dank jullie voor het medeleven.
    Groetjes Edith

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
Reageer op: lekkende mechanische aortaklep
Je informatie: