default-header

Kinidinesulfaat

Home Forums Medicijnen Kinidinesulfaat

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #80179 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hoi allemaal,

    Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met Kinidine(sulfaat). Sinds mijn ablatie, 3 weken terug, slik ik nu 500mg Kinidinesulfaat. Het vervangt een betablokker, aangezien ik geen betablokkers verdraag.

    Kinidine wordt vaker voorgeschreven aan mensen met het Brugada syndroom, omdat veel betablokkers (o.a. Tambocor) niet gebruikt mogen worden bij Brugada.

    De eerste week met Kinidine kreeg ik enorme oorsuizen. Ik verstond niemand meer. Nu lijkt het erop dat ik vooral maag- en darmklachten heb agv het medicijn. Daarnaast ben ik nog ontzettend snel moe. Ik doe erg weinig op een dag; ik scharrel wat rond thuis. Deels zal dit ook te maken hebben met het herstel na ablatie en pericarditis agv van een langdurige procedure, maar ik vlak de Kinidine hier ook niet uit.

    Hopelijk mag ik binnenkort stoppen met de kinidine en blijven de ritmestoornissen (atrium) uit.

    Groet,
    Mirjam

    #90490 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hallo Mirjam,

    Ik wil toch even een kanttekening plaatsen.

    je schrijft dat Tambocor een bètablokker is, echter dit is een zgn anti-aritmica. Ik gebruik Tambocor vanwege mijn aandoening ARVC. Hierbij kunnen gevaarlijke ritmestoornissen vanuit de rechter hartkamer tot plotselinge hartdood leiden. Omdat ik ook longproblemen heb is het gebruik van bètablokkers zoals bijv. Sotalol uit den boze voor mij.

    Hartegroet,
    Annemarie

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Reageer op: Kinidinesulfaat
Je informatie: