default-header

kan iemand mij alsjeblieft geruststellen?

Home Forums Algemeen kan iemand mij alsjeblieft geruststellen?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #79047 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    hallo, ik heb even een vraagje over mijn vriend:

    3 weken geleden werd hij snachts wakker van hevige steken in zijn borst/hart. hij dacht dat het het einde was en is blijven liggen tot hij in slaap viel.

    volgende dag had hij heel erge last links onder zijn borst. onder zijn oksel zegmaar, pijn als je er op drukt, pijn bij bewegen enz. hij beschrijft het als een drukkende/stekende pijn. we zijn toen naar het ziekenhuis gegaan. daar is alles gecheckt wat gevaarlijk kan zijn ( hart, longen enz) maar niks gevonden..

    ook had hij last van trillingen in zijn bovenbenen en een slap gevoel

    ze dachten aan een ontsteking, daar heeft hij remmers voor gekregen die hij een week heeft geslikt maar niet aansloegen, daar is hij toen mee gestopt.

    1 week geleden zei hij dat de pijn minder werd en dat het wel wat beter ging.

    gisteravond kreeg hij ineens erg last van bonzen van zijn hart, hij voelde het in zijn slokdarm en keel kloppen, kreeg het benauwd en duizelig…ook werd zijn \\\\\\\’ontsteking\\\\\\\’ erger. dit heeft 2 uurtjes geduurd en is toen weer weggegaan, wel had hij nog steeds ergere last van zijn \\\\\\\’ontsteking\\\\\\\’

    vanochtend was zijn ontsteking weer net zo als vorige week. wel wat minder dan 3 weken geleden maar nog wel aanwezig.

    maar ik ben hardstikke bang dat het iets ernstigs is, het is toch zijn hartstreek, het voelt benauwd en beklemmend. ik heb wel gelezen dat als je er op drukt en het wordt erger dat het dan niet je hart kan zijn, maar waar kwam dan ineens dat bonzen vandaan?????

    mijn vriend is erg eigenwijs, vind dat er niks aan de hand is en dat het vanzelf wel over gaat… maar ik integen ben zo bang dat het wel ernstig is.. maar mijn vriend wilt niet naar de dokter…

    heeft u enig idee wat het kan zijn? het voelt niet dik of blauw aan..maar het is wel een constante pijn. hij voelt het erger als je er op drukt, bij bewegen, bij ademen, hoesten, lachen. en bij inspanning. als hij bijvoorbeeld de trap op loopt en hij is eenmaal boven wordt het even erger. Maar ook als hij moet sturen met autorijden doet het pijn.

    hij heeft 3 dagen geleden weer bloed laten prikken op trombose en op een ontsteking. allebei is niks van te vinden in zijn bloed. wat kan dit in godesnaam zijn\?

    kunt u mij misschien gerust stellen? ik begin echt helemaal door te draaien hierin, dit gaat al 4 weken zo… ik hoop dat iemand dit herkent en weet wat het is?? of juist niet herkent zodat ik weet dat het niet zijn hart is……

    groetjes moon

    #84535 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    Hallo Moon…
    Ben bang dat niemand hier je kan geruststellen…daar we geen artsen zijn…en niet weten wat je vriend mankeert…de enige die daar wat aan kan doen is je vriend..door zich goed te laten onderzoeken…
    zijn hart en longen zijn onderzocht begrijp ik uit jouw verhaal..dus daar zit dan niet lijkt mij..
    misschien totaal wat anders..maar dat moeten de dokters uitvinden…

    Dus als je vriend wijs is…dan laat hij zich verder onderzoeken…want ergens moeten de klachten door ontstaan…

    en als ik zulke klachten had…liet ik mij echt omkeren…
    want voorkomen is beter dan genezen….

    Succes met het overhalen van je vriend!!…

    Groetjes,

    Marjolijn

    #84536 Reageer
    Maria
    Deelnemer

    Hallo Moon..

    Ik sluit me aan bij de reaktie van Marjolein.
    Wij zijn gèèn artsen!
    Wij zijn hartpatienten die ervaringen met elkaar delen, qua behandelingen, visie’s, maar diagnoses stellen, mag je van ons als hartgenoten ècht niet verwachten!

    Ergens spreek je je toch tegen in je verhaal, sorry, maar het valt me gewoon op…:unsure:
    Je vriend wilt niet naar een dokter, maar heeft toch allerlei onderzoeken ondergaan en medicatie geslikt.

    TO jou…meis ik kan me je ongerustheid duvels goed voorstellen, want mijn echtgenoot is er ook eentje die altijd zegt..
    “het gaat wel over”.

    Het is dan aan jou om jouw ongerustheid over te brengen naar je vriend en hem zo te motiveren dat hij zich wèl verder laat onderzoeken, al was het maar om Jou gerust te stellen.

    Praat met hem, overtuig hem van je angst en dan heb je kans dat hij zich wèl verder wil laten onderzoeken, al was het maar om jouw gerust te stellen..

    Snap je een beetje waar ik heen wil, met dit verhaal meis??

    Sterkte en succes…

    ps soms moet je als vrouw zijnde gewoon eens op je strepen gaan staan….B)

    #84556 Reageer
    tygo
    Deelnemer

    Hallo Moon

    Allereerst sorry dat ik vandaag pas je noodkreet bij mijn priveberichten zag staan. Ik kijk vrijwel nooit daar. (zit ook nog niet zo erg lang bij hartgenoten) Ik begrijp wel heel goed dat je je richtte op iemand waarvan je zag dat die online was hoor, maar ik had je net zo min gerust kunnen stellen als Marjolijn en Maria!

    Zoals al gezegd: wij zijn geen artsen, alleen onze eigen ervaringsdeskundigen.
    Probeer toch je vriend over te halen nogmaals naar de huisarts te gaan. Beter een keer te veel gekeken dan een keer te weinig he.

    Ik hoop dat je het intussen hebt kunnen bereiken, dat hij nog eens gaat) Dit advies is het enige wat ik (en anderen) je kunnen geven,

    Praat met je vriend over jouw angst, hopelijk toont hij begrip daarvoor.

    Groetjes Margreet

    #85036 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    Hoi Moon..

    en al met je vriend gepraat??
    en hoe gaat het nu daar??

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Reageer op: kan iemand mij alsjeblieft geruststellen?
Je informatie: