default-header

HELP HELP HELP M’n aortaklep lekt…… alweer:(

Home Forums Hartkleppen HELP HELP HELP M’n aortaklep lekt…… alweer:(

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #80017 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo mede hartgenoten,

    Gisteren (17/01) ben ik voor controle geweest in het UMC voor mijn mechanische aortaklep. 6 september 2012 is deze bij mij geplaatst en de operatie is prima verlopen. Na 7 dagen was ik weer thuis en ik voelde mij beter dan ooit, ondanks dat het m’n tweede open hartoperatie was binnen een jaar.

    De cardioloog was op het eerste gezicht zeer te spreken over mijn algemene conditie, en ik vond zelf ook dat mijn herstel zeer positief verliep. Helaas zag de echo er minder goed uit. Dit is het verhaal hoe het nu is; Op de echo is een nieuw lek te zien en wel op de volgende plek. één van de hechtingen waarmee de klep vast zit is los gebroken en hierdoor lekt er nu bloed 🙁 Hij wil nu op korte termijn verder gaan onderzoeken via een slokdarm echo en een MRI-scan.

    Dit kwam bij ons aan als een grote tegenvaller omdat juist alles zo goed ging, en ik er nog steeds er geen klachten van heb. Wachtend op de onderzoeken en hopend op goede uitslagen, gaan we er mentaal wel aan onderdoor. Ik ben al voor een tweede keer geopereerd wat al zwaar viel. Laat staan een derde keer.

    Zijn er mensen bekend met het losbreken van een hechting? of eventueel mensen die op een andere manier een lekkende aortaklep hebben? Ik zou graag wat ervaringen delen als schrale troost dat ik misschien toch niet de enigste ben.

    (hart)groet
    Antonie

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
Reageer op: HELP HELP HELP M’n aortaklep lekt…… alweer:(
Je informatie: