default-header

hartmedicijn Ivabradine

Home Forums Help?!? hartmedicijn Ivabradine

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #79148 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallotjes allemaal,

    In verband met een AV-1 Blok en een verlengde Pr- interval kan ik geen betablokker of calciumblokker innemen.
    Om mijn hartfrequentie in rust te kunnen verlagen, krijg ik nu Ivabradine toegedient. Bovendien heeft men een pacemaker geplaats om eventuele bradicadie te voorkomen.
    Nu mijn vraag, heeft iemand van jullie ervaring met Ivabradine ?
    Wanneer ik op google ga kijken vind ik niet veel informatie en het weinige wat er staat is niet echt rustgevend. Bovendien dateren alle berichten rond 2006 , misschien is er ondertussen nieuwe kennis opgedaan, dat zou ik graag willen weten.
    lieve groeten,
    Astrid

    #85633 Reageer
    Unbreak my heart
    Deelnemer

    Hoi Astrid,

    Ik zou bij god niet weten wat AV-1 Blok en een verlengde Pr- interval zijn, maar ivabradine ken ik maar al te goed. Ik slik het onder de merknaam procoralan en ik slik het voor een veel te hoge hartslag (sinustachycardie). En daar helpt het redelijk tegen. Ik mag ook geen betablokkers en calciumantagonisten doen helaas niets voor mijn hart.

    Heb jij ook last van bijwerkingen? Omdat ik meerdere medicijnen slik weet ik niet precies welke bijwerking waarvandaan komt. Ik vind ze in ieder geval allemaal oervervelend.

    #85637 Reageer
    sakari
    Gast

    Hoi,hoi

    Inderdaad,in verband met sinustachycardie heb ook ik deze medicijnen voorgeschreven gekregen.
    Mede door de AV-1 blok ( verstoorde prikkelleiding ) mag ik geen betablokkers of calciumblokkers innemen maar ook Ivabradine zou heftig kunnen werken, vandaar dat men een pacemaker heeft geplaatst.
    Bijwerkingen heb ik wel, helaas….ik wordt er erg moe van, meer moe dan ik anders al ben, bovendien lijkt het de hartslag soms erg naar beneden te brengen..volgende week moet ik weer naar het AMC voor een controle.
    Wat voor bijwerkingen heb je ?………..En ben je nog aan het werken ?…

    Een fijne zondag wens ik,
    groetjes
    Astrid

    #85644 Reageer
    Unbreak my heart
    Deelnemer

    Hai Astrid,

    Bijwerkingen waarvan ik zeker ben dat ze door procoralan komen zijn vermoeidheid, slecht zicht en ’s avonds zie ik lichte strepen en vlekken. Dit staat ook in de bijsluiter. Ook heb ik last van spierpijn en gewrichtspijn, maar dit kan ook komen door de andere medicatie die ik slik.

    Ik werk overigens 40 uur per week. Vaak ’s avonds helemaal gesloopt. Maar voor de procoralan kon ik amper op het werk komen, 10 minuten fietsen naar het station was al een helse klus. Ben dus erg blij met het middel.

    Mijn hartslag is nog steeds te hoog en ik heb ook nog regelmatig last van kramp op de borst. Ondertussen wordt mijn bloeddruk steeds lager, weet niet of dit door de medicatie komt want het is altijd vrij laag geweest. Ik moet donderdag weer naar de cardioloog.

    Groetjes

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Reageer op: hartmedicijn Ivabradine
Je informatie: