default-header

Hallo!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #80285 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo,

    Ik ben Miranda, ik woon in zuid Limburg, ben verpleegkundige, getrouwd, moeder van 2 dochters en een stiefzoon. Ik heb mijn hele leven al ritmestoornissen, maar werd nooit serieus genomen. Na een aantal episodes van peritonitis-achtige aanvallen, werd er verder onderzoek gedaan en blijk ik AVNRT (AV-nodale re-entry tachycardie) te hebben. Nu wordt ik in het MUMC+ (voorheen azM) aangemeld voor een ablatie.
    Ik vind het allemaal nog al wat, omdat ineens te horen. Ik ben pas 34 jaar…

    Ik heb ook fibromyalgie, scoliose, ziekte van Tietze, syndroom van Asperger, ADHD, en ik ben al sinds 2 jaar in de overgang………erg veel.

    Ik werk wel fulltime als endoscopie verpleegkundige, waar ik zitten en staan en lopen goed kan afwisselen. Traplopen en fietsen triggert bij mij ritmestoornissen, maar het kan ook ineens uit het niets komen…..

    #86228 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hallo Miranda,

    Welkom op het forum.
    Ik heb 2x een ablatie ondergaan in het azM. Mijn ervaringen zijn absoluut positief.
    Als je vragen hebt, stel ze gerust.

    Hartegroet,
    Annemarie

    #86170 Reageer
    Endopleeg
    Deelnemer

    Hoi Annemarie,

    Dank voor je reactie, ik heb idd wel een aantal vragen… :unsure:
    Kan je ook een roesje krijgen voor je ablatie? En werken ze in het mumc, naast het drukverband, ook met bijvoorbeeld starclose, angioseal e.d. om de punctiegaten te dichten?
    Hoe lang heb jij moeten wachten, vanaf het moment dat je cardioloog je aanmeldde in het mumc tot de datum van de ablatie?

    #86087 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hoi Miranda,

    Bij mij is het allemaal vrij snel gegaan na aanmelding maar dat komt omdat mijn man in diezelfde periode ernstig ziek was. De thuissituatie heeft een rol gespeeld, daar is rekening mee gehouden. Een week na de ablatie lag ik weer op de 1e Harthulp met ernstige ritmestoornissen. De 2e ablatie heb ik 6 weken daarna gehad. Later heb ik de diagnose ARVC gekregen en is een ICD geïmplanteerd. Ik heb geen roesje gehad, weet niet of dit mogelijk is. Dit kun je natuurlijk altijd bespreken. De punctiegaten, beide liezen, zijn gedicht met een soort stopjes.
    Ik sta onder controle van dr Pison, een toparts.

    #86084 Reageer
    brandy
    Deelnemer

    Hoi Miranda,

    welkom hier
    ik heb ook verschillende ablaties gehad,niet in maastricht.
    2 kleine ablaties, ongeveer 1,5 uur met een roesje, is te doen, duurt niet zo heel lang
    2 pulmonale venenablaties, deze duren gemiddeld 6 uur, onder volledige narcose
    de ablaties waren voor het boezemfibrilleren
    ik weet niet hoelang jou ablaties duren, maar persoonlijk vind ik het onmenselijk dat je 6 uur,plus de voorbereiding op een strijkplank moet liggen!
    zo snel mogelijk aangeven dat je narcose wil, als het een langdurige operatie wordt,lijkt me
    via de site van het ziekenhuis kun je filmpjes bekijken, waarschijnlijk staat je operatie er bij
    zolas annemarie al zegt, en ik verder ook wel gehoord/gelezen heb zijn ze daar heel deskundig
    bedenk dat je na je operatie waarschijnlijk van veel klachten af bent!
    heel veel succes

    #86034 Reageer
    Endopleeg
    Deelnemer

    Dankjullie wel voor jullie fijne reacties! 😆

    #86033 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Graag gedaan en heel veel succes!

    #86005 Reageer
    HOphorst
    Deelnemer

    Hoi Miranda,

    Ik heb nu ongeveer 1 jaar geleden ook een ablatie gehad in Nieuwegein.
    Na 3 keer een cardioversie is er besloten een ablatie te doen.
    Mijn hartritme was erg onregelmatig ik had een vergrote linker onder kamer en mijn pomp functie was sterk afgenomen.
    Na de ablatie heeft bijna alles zich weer hersteld en kan ik veel meer doen.
    Mijn linker onder kamer heeft zijn normale vorm weer aangenomen de pompkracht was in november weer bijna normaal en mijn hartritme zit op ongeveer 65 slagen per minuut en heeft geen uitschieters meer.
    Ik ben 44 jaar heb een drukke baan en ben zelfs weer volledig aan het sporten.
    Hierbij ondervind ik weinig tot geen hinder meer van het onregelmatige ritme.
    Vooraf aan de ingreep gaf de cardioloog me een slagingskans van 50%, maar dat het tot op heden zo goed is uitgepakt verbaasde zelfs hem.
    Van de ablatie zelf heb ik geen hinder gehad wel ben ik 2 weken beroerd geweest van de narcose ik zou een klein roesje krijgen maar dit werd algehele narcose.
    Veel succes met jouw behandeling en ik hoop dat je na de behandeling van al je klachten af bent.

    Groet,
    Hans

    #86004 Reageer
    Endopleeg
    Deelnemer

    Dankje dankje! B)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
Reageer op: Hallo!
Je informatie: