default-header

Gezond met Waterkers

Home Forums Groenten Gezond met Waterkers

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #81243 Reageer
    Lisa
    Deelnemer

    Joh, is dat een antieke bezwering of zo om het duiveltje dat de hartverhalen plaatsing hindert te verjagen 😆 ?

    Geintje hoor… ik had bij mijn verhaal ook het verdwijn-probleem, maar dat kwam omdat ik ongemerkt was uitgelogd (geworden) tijdens een (te) lange pauze bij het schrijven…. misschien is dat nu ook weer het geval??

    Succes met de oorzaak vinden 🙂

    Groetjes,
    Lisa

    PS: in het forum staan twee verhalen (even voorstellen) die ik niet kan lezen, als ik er in Recente berichten op klik komen ze niet te voorschijn, alleen een paar oude voorstel-verhalen. Ik dacht ik geef het even door Job, want ik weet niet of dat bij iedereen zo gaat, of alleen bij mij, en ik vind het sneu voor de twee schrijvers als niemand hun verhaal daar kan lezen.

    #81244 Reageer
    Job Pieter Tent
    Deelnemer

    Hoi Lisa,

    Ja dit is een van de meest succesvolle bezweringen om een site judas in het gareel te krijgen 😛 Hahah

    Maar de te lange pauze zal niet zozeer het probleem zijn. Ik had net een hartgenoot (denis) aan de telefoon en die heeft het op allerlei manieren geprobeerd. Zonder kopjes, zonder linkjes, eerst via kladblok (zodat de opmaak verloren gaat) Ik zou eigenlijk een hartverhaal moeten hebben, waarbij het misgaat. Ik vermoed dat een bepaalde lettercombinatie het probleem geeft.
    Is in het begin van Hartgenoten ook een keer het geval geweest….

    Ik moet daar weer even goed naar zoeken.

    In het forum heb ik het ook gezien. Maar volgens mij komt dit doordat diegene zelf de reactie heeft verwijderd en daardoor een spookbericht is blijven hangen.

    Jaja, we hebben spoken en demonen op de site zwerven :P:P:P

    #81245 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    ” Jaja, we hebben spoken en demonen op de site zwerven ”

    Zijn er ook al “witte wieven” gesignaleerd?
    Ik kon altijd erg smullen van al die oude sagen en legenden.

    #81246 Reageer
    ArieA
    Deelnemer

    JP, mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa!

    Het zei zo, alle mensen waarbij het hartverhaal mis ging, zijn er niet meer….! Hun familieleden hebben er ook geen zin meer in….!

    Hier op de site tref je enkel en alleen maar positieve verhalen, of opbouwend positief, of opbouwend negatief!

    WYSIWYG!

    Blijf positief denken, dan red je het wel! Soms verdwijnt er iets, of iets te veel, daar moeten wij het dan maar mee doen. In het dagelijks leven geef ik graag de computer de schuld, maar ….., in de regel denk ik dat mijn vingers te snel zijn….!

    Groet, Arie….

    #81247 Reageer

    [quote=Job Pieter Tent]Hoi Lisa,

    Ja dit is een van de meest succesvolle bezweringen om een site judas in het gareel te krijgen 😛 Hahah

    Maar de te lange pauze zal niet zozeer het probleem zijn. Ik had net een hartgenoot (denis) aan de telefoon en die heeft het op allerlei manieren geprobeerd. Zonder kopjes, zonder linkjes, eerst via kladblok (zodat de opmaak verloren gaat) Ik zou eigenlijk een hartverhaal moeten hebben, waarbij het misgaat. Ik vermoed dat een bepaalde lettercombinatie het probleem geeft.
    Is in het begin van Hartgenoten ook een keer het geval geweest….

    Ik moet daar weer even goed naar zoeken.

    In het forum heb ik het ook gezien. Maar volgens mij komt dit doordat diegene zelf de reactie heeft verwijderd en daardoor een spookbericht is blijven hangen.

    Jaja, we hebben spoken en demonen op de site zwerven :P:P:P

    [/quote]

    #81248 Reageer

    Hallo Job Pieter, ik ben Barbara de Ronde, ik ben 1 van de 2 schrijvers van het hartverhaal waarbij het mis ging om het op de site te krijgen. Nu heb ik mijn hartverhaal opgeslagen in word. Wat kan ik het beste doen om het hartverhaal er goed op te krijgen? groetjes Barbara.

    #81249 Reageer
    Job Pieter Tent
    Deelnemer

    Hoi Barbara, Ik zou nu proberen jouw Hartverhaal in delen te plaatsen. Maw. vul de titel in en plaats een enkele alinea in het Hartverhalen-veld. als dit goed gaat kun je gewoon je Hartverhaal wijzigen en weer een volgende alinea plaatsen. en op die manier even proberen. Gaat dat nog niet goed, kun je het proberen met een deel van de alinea. Waarschijnlijk kom je dan een lettercombinatie tegen waar de site gevoelig voor lijkt te zijn.

    Ik ben nu zelf ook weer even aan het testen. Had de afgelopen tijd, tijd tekort.

    Succes!!!

    Groetjes Job

    #78594 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Waterkers is een oude bladgroente en een supergroente….. en ik heb het – zover ik weet – nog nooit eerder bewust gegeten :huh: …… maar daar komt vandaag verandering in :cheer: , ik heb het gekocht en het gaat straks bij de komkommer en appel in de sap-pers 😉

    Maar eerst wilde ik wat meer weten over waterkers……
    Wat zit er in waterkers en hoe gezond is het?
    Ik vond o.a. dit……………

    Waterkers is een zeer gezonde bladgroente met diverse lichaamsactieve stoffen zoals:

    Vele vitaminen, waaronder vitamine A-B-C-D-E en foliumzuur (= Vit B11). Vitamine C en E zijn antioxidanten.

    Veel mineralen, waaronder magnesium, kalium, calcium, fosfor, jodium en ijzer

    Essentiële en niet-essentiële aminozuren, zoals leucine, arginine en asparagine

    Omega-3 (alfa-linoleenzuur)

    Salicylzuur (ontstekingremmend)

    Glucosinolaten (stoffen die tegen kanker en metastasen beschermen, ze zitten o.a. ook in spruitjes, radijs, wasabi, broccoli, bloemkool )

    Waterkers stimuleert de spijsvertering en de eetlust, het zuivert het bloed en drijft vocht af.

    Prof Em Dr Ir Jozef Poppe schreef een boekje over waterkers:
    Gezond met Waterkers (2006, 49 pagina’s) en hij hield er een lezing over in het Medisch Centrum voor huisartsen in Leuven (2005): die voordracht is hier te lezen:

    http://groeipad.nl/download/Gezond%20met%20waterkers.PDF
    (als de link niet werkt: google dan…. waterkers Poppe….. en dan komt het artikel als eerste)

    Hippocrates, de vader van de klassieke geneeskunde, gebruikte waterkers ter genezing van diverse long- en bloedziekten. In latere tijden werd het ook ingezet tegen scheurbuik (lekkende bloedvaten) en artritis en hoofdpijn (en nog meer).

    Er is ook biologisch geteelde waterkers te koop.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
Reageer op: Gezond met Waterkers
Je informatie: