default-header

gewichtstoename

Home Forums Hartfalen gewichtstoename

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #80417 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Dag beste mensen/lotgenoten,

    Ik ben nieuw op deze site en heb hartfalen 30% na hartinfarct, linkerzijde groot stuk werkt niet meer, vaten links bijna dicht stent ook dicht, nieuwe vaatjes aangemaakt, rechtervaten ook gedotterd, uitbehandeld.
    Zo, dat is dat.
    Mijn buik houdt vocht vast, ik val maar niet af en kom soms vier kilo aan in enkele dagen, waarna plaspillen het vocht weer binnen een halve dag wegsluizen. Nieren werken al minder door plaspillen. Spieren krijgen te weinig zuurstof en geven zwakte en spierpijnen, algehele moeheid, kortademig bij bukken en inspanning, bloedstuwing in linkerhand en arm bij te snel lopen, pijn in die arm, druk/brandend gevoel op de borst bij inspanning. Uitbehandeld.
    Vraag: wat kan ik doen om die dikke opgezette buik weg te krijgen en dus af te vallen? Loop bij diëtiste en heb meerdere diëten ivm stofwisselingsziekte en hartfalen.

    #91843 Reageer
    Roland
    Gast

    Hallo Rikje,

    Welkom op het forum. Hoewel ik geen hartfalen heb wil ik toch even reageren. Sinds ik met meerdere aandoeningen kamp ben ik ook de nodige kilo’s aangekomen. Ik wijd dit ondermeer aan mijn medicatie. Met periodes houd ik vocht vast maar dat herstelt zich toch weer redelijk snel. Behalve het volgen van een dieet is beweging hierbij van belang. Ik begrijp uit je verhaal dat je hierin beperkt bent. Is het een idee om in overleg met een fysiotherapeut een op jouw mogelijkheden gericht oefen/bewegingsprogramma op te stellen?

    Hartegroet,
    Annemarie

    #91845 Reageer
    nesia52
    Gast

    Hallo Rikje, welkom op dit forum.
    Ook ik heb last van gewichtstoename na mijn hartinfarct, ik eet heel weinig, beweeg goed, het gast over het algemeen heel goed met mij, alleen inderdaad het gewicht, bij mij is het ook meest de buik, en het is er met geen mogelijkheid af te krijgen.
    Ik wijt het aan de vele medicijnen die ik slik, en ik heb hier ooit die vraag gesteld en er zijn er veel die die gewichtstoename hebben, er is helaas weinig aan te doen, dus we moeten het accepteren, ikzelf vind het moeilijk, maar moet die medicijnen echt hebben, en dan enk maar zo, liever wit dikker dan weer een hartinfarct.
    Ik hoop dat dit je een beetje helpt.
    Lieve hartegroet Nesia.

    #91859 Reageer
    Rikje
    Gast

    Dank je wel voor je reactie. lees even d mijn antwoord aan de volgende, wil je?

    #91860 Reageer
    Rikje
    Gast

    Dag Nesia, dank voor je reactie.
    Hetzelfde probleem, alleen de apotheker en de cardioloog en de diëtiste spreken van overmacht door de slechte gezondheid, dus niet door de medicijnen. Ik word echter heel kortademig bij inspanning, bukken, veters vastmaken, etc.
    Alle dikzijn zit op en om mijn buik.
    En ja, ik eet weinig en voor mij gezond, beweeg goed, rook en drink niet.
    Toch is het echt nodig dat ik een kilo of 10 afval en dat blijvend!!
    Wie helpt?

    Hartelijke groet,

    Rikje.

    #91861 Reageer
    Roland
    Gast

    Welk antwoord op welke volgende? Snap het niet.

    #91862 Reageer
    Roland
    Gast

    Sorry Rikje, internet had vertraging. :silly:

    #91863 Reageer
    nesia52
    Gast

    Hoi Rikje, de artsen zeggen al snel dat het niet door de medicijnen komt, ik ben verder niet kortademig, ook niet moe, alleen af en tod een verkramping van mijn kaak, wat ik nog steeds heel eng vind, maar ze zeggen dat dat ook niets is, het kan stress zijn. Wat goed zou kunnen, en ik zit in een niet zo leuke situatie, maar denk toch iedere keer bij zo,n verkramping, het zal toch niet weer gebeuren.
    En inderdaad bij mij zit het ook rondom mijn buik en middel, ik lijk soms wel zwanger haha
    Dus ik denk dat we er toch mee moeten leven. Ik beweeg genoeg, eet weinig, rook nog wel af en toe een sigaretje, wat dus niet goed is, maar ik kan het niet laten, als ik veel stress heb, word ik er rustig van.
    Groetjes Nesia.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
Reageer op: gewichtstoename
Je informatie: