default-header

gebruik carvedilol in comb.met losartankalium 50 mg

Home Forums Hartkleppen gebruik carvedilol in comb.met losartankalium 50 mg

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #80135 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    [map][/map]:P Gebruik sinds vervanging van aortaklep en mitralisklep door mechanische kleppen carvedilol en losartan, met gevolg duizeligheid, vemoeide stramme benen, nekpijn. Dosering 1x dgs zelf aangepast omdat ik teveel hinder ondervond van duizeligheid, ook tot 2 x 6 weken infuus gehad wegens endocarditis op de hartkleppen met amoxilline en gentamycine. Bloeddruk is goed volgende controle over een jaar aldhttp://www.hartpatienten.nl/forum-sp-1382850546/57-hartkleppen/13578-gebruik-carvedilol-in-comb-met-losartankalium-50-mg/edit/13578#us de cardioloog. Iemand met dergelijke ervaringen?? Zou graag van die troep af willen! Inmidddels gestopt met losartankalium, je reinste troep, nekpijn, spierpijn, veelvuldige sanitaire stops, duizeligheid vanaf sep.2014. Gebruik nog wel carvedilol. Bij controle werd zelfs gezegd dat ik dit wel de rest van mijn leven zou moeten slikken. Artsen schrijven maar iets voor zonder te beseffen over mogelijke bijwerkingen. Ex collega hoorde ik had ivm bloeddruk ook losartan van zijn huisarts gekregen, heb hem dit afgeraden, hij gebruikt nu wat anders en heeft ook geen last meer van de bijwerkingen de ik zelf had ervaren.

    #90218 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo,

    Helaas horen dit soort bijwerkingen bij de medicatie die je slikt.
    Soms wordt het wat minder op de duur.

    Het lijkt mij onmogelijk om van die troep af te komen, zoals je zelf zegt.
    Er zijn meerdere medicijnen, maar eigenlijk hebben ze allemaal beetje van dit soort vervelende bijwerkingen.

    En ik spreek uit ervaring helaas.
    Sterkte en het lijkt mij wel lang om een jaar niet bij de cardioloog te zijn.
    Bij twijfel altijd bellen hoor. Hij of zij kan dan wat uitleg geven, of anders je huisarts.

    Sterkte
    Hartegroetjes
    Cesarina

    #91073 Reageer
    christa0
    Deelnemer

    Hoi Vidjanti,lees net je bericht.carvedilol is een beta-blokker en losartankalium voor de hoegen bloeddruk.Beide zijn zowat levensgevaarlijk in hun bijwerkingen.Laat toch nog’s een keer goed uitzoeken of die niet vervangen kunnen worden door iets anders.Vaak schrijven de artsen gewoon maar voor na algemenen richtlijnen en niet specifiek patientgericht.Ik vind dat ze beter hun best moeten doen voor het invidue.Dus aktie ondrnemen en niet alles zomaar aannemen en denken de doktor meent het goed met mij en die weet het wel,want die heeft er toch voor gestudeerd?Op internet kan je heel veel info vinden ,je moet alleen je door allerei site’s heen worstelen en je vragen anders stellen,dan krijg weer andere site’s waar misschien toch het een en ander interessants voor je instaat.Veel geluk.Christa

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reageer op: gebruik carvedilol in comb.met losartankalium 50 mg
Je informatie: