default-header

Even voorstellen

Home Forums Even voorstellen Even voorstellen

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #80267 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo, ik ben Aimée en nieuw op deze site en dit forum. In april 2013 heb ik mijn eerste hartinfarct gehad. Ik wilde toen zo snel mogelijk weer normaal leven en dat is aardig gelukt, tot ik onlangs weer een infarct kreeg. Hoewel het kleiner was dan de eerste keer heeft het me veel meer geraakt. Ik ben angstig, durf bijvoorbeeld niet te sporten en denk voortdurend dat het weer zal gebeuren.

    Omdat het een klein infarct was mag ik niet meedoen met de hartrevalidatie, die me er de eerste keer zo goed doorheen heeft geholpen. Het ziekenhuis zegt dat ik zelf maar een fysiotherapeut moet zoeken om daar de revalidatie te doen.

    Weet iemand wat de voorwaarden zijn om aan revalidatie te mogen meedoen? Ik kan het nergens vinden.

    #90963 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hoi Aimée,

    Welkom op het forum. Heftig dat je binnen korte tijd een 2e infarct hebt gehad. Ik kan me de impact voorstellen en vind het vreemd dat je niet opnieuw voor revalidatie in aanmerking komt. Ik denk dat daar geen specifieke criteria voor bestaan maar afhangt van het ziekenhuis of je behandelend cardioloog.
    Ik heb geen infarct gehad maar heb vanwege gevaarlijke ritmestoornissen een ICD. Na een her-implantatie werd mij revalidatie aangeboden wat ik met beide handen aangegrepen heb. Als er vanuit het ziekenhuis geen mogelijkheid is om te revalideren zou ik informeren of er mogelijkheden zijn bij fysiotherapeuten die hartpatiënten begeleiden.

    Sterkte.

    Hartegroet,
    Annemarie

    #90969 Reageer
    AdB
    Deelnemer

    Hoi Aimée

    De cardioloog is verantwoordelijk hiervoor. Hij/zij bepaalt wie er naar de revalidatie mag. Enkele jaren geleden mocht ik ook niet naar de revalidatie. Ik had destijds ook angst om me in te spannen en te sporten etc. Ik ben toen naar mijn huisarts gegaan en hem gevraagd of hij mij kon helpen. Ik heb hem verteld dat ik angstig was en niet voluit meer durfde te gaan. De huisarts heeft er voor gezorgd dat ik alsnog mocht meedoen aan de hartrevalidatie.

    succes

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reageer op: Even voorstellen
Je informatie: