default-header

Druk op de borst na operatie…….

Home Forums Hartkleppen Druk op de borst na operatie…….

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #79767 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    hallo allemaal,

    Mijn vriend is 2 weken geleden geopereerd (bio-klep en aorta-wortel). Na een week was hij thuis en de eerste 2 dagen gingen perfect, daarna een dipje, moe, wat verhoging. Nu is de verhoging (was niet hoger dan 37,6) weg, maar hij blijft erg kortademig en heeft een drukkend gevoel op de borst. Ze hebben voor het ontslag foto’s gemaakt va het hart en het zag er prima uit, geen lekkage, de klep zat goed, kan hij nu ineens lekken?
    Ik heb een uurtje geleden het ziekenhuis gebeld en werd netjes terug gebeld door de arts. Nu moeten we morgen langs komen en wordt hij onderzocht. Komt iemand dit bekend voor? Ik kan er niets aan doen, maar ik ga gelijk weer van het ergste uit, zit me helemaal gek te maken met verhalen te lezen op internet.
    Ik zie jullie reacties graag tegemoed!!

    Groetjes Wendy

    #88198 Reageer
    happylil
    Deelnemer

    Hallo wendy,

    Dit verhaal komt me bekend voor.
    Geopereerd aan twee kleppen, alles voorspoedig gegaan en ontslagen na 7 dagen.
    Twee weken ging alles ok. Daarna kreeg ik last van pijn op de borst en toenemende
    kortademigheid.
    Na onderzoek in het ziekenhuis bleek ik 6 liter vocht in en om het hart te hebben, waardoor alles werd weggedrukt. Gevolg, opnieuw lekkende kleppen.
    Sta erop dat alles snel gecontroleerd wordt!

    veel sterkte en succes!

    Groetjes van Lil

    #88219 Reageer
    wendy78
    Deelnemer

    Hallo allemaal,

    Sorry voor mijn late reactie, mijn pc houd er steeds mee op.
    We zijn dus vorige week terug geweest naar het ziekehuis en hij is weer helemaal door de molen gegaan, foto’s, echo’s, bloed prikken enz enz en alle uitslagen waren perfect. Is dan toch wel heel fijn om dan te horen. Het gaat nu op zich redelijk. Hij heeft echt nog heel erg veel pijn rond het borstbeen en daar begint hij nu een beetje geirriteerd van te raken. Wat dat betreft vandaag eigenlijk een hele slechte dag, boos, op de bank liggen met veel pijn en zn hart de hele dag voelen bonzen. Morgen weer een dag denken we (ik) dan maar 😉
    over 2 weken een fietstest en aan de hand van die uitslagen wordt er een revalidatieplan opgemaakt.

    Fijn weekend allemaal!

    #88221 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    dat borstpijn is herkenbaar hoor…dat heeft echt weken nodig…wel fijn dat alles goed was..
    maar het is inderdaad alsof je door een vrachtwagen bent overreden over je borst..en dat is nog niet zo even weg..dat heeft toch wel 7 weken nodig…

    iedere dag word het ongemerkt minder…zo kan ik het wel stellen..dus hup..niet boos wezen…maar kijken wat je al wel kan…en vaak is dat toch al meer dan ervoor..

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Reageer op: Druk op de borst na operatie…….
Je informatie: