default-header

begeleiding na thuiskomst

Home Forums Help?!? begeleiding na thuiskomst

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #80114 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Ik ben 3 weken geleden geopereerd in Antwerpen en heb 2 omleidingen. De begeleiding in het ziekenhuis was fantastisch. Na 8 dagen mocht ik naar huis. Maar nu voel ik mezelf heel onzeker. in het ziekenhuis werd iedere dag je hartslag, bloeddruk, enz gecontroleerd. Nu voel ik van alles ( ik voel mijn hart veel harder kloppen, ben af en toe duizelig, enz) en ik weet niet of het er bij hoort. Ik mis een soort begeleiding nu ik thuis ben. Ik durf nog niet op mijn eigen lichaam te vertrouwen. Hebben jullie hier ervaringen mee? Hebben jullie begeleiding gekregen van je huisarts? De dag na mijn thuiskomst heb ik de huisarts gebeld met de vraag of er iemand kon komen om mijn bloeddruk op te nemen. Er kwam toen een praktijkondersteuner en die wist niet eens dat ik geopereerd was. Ze vroeg of ik stents had gekregen. Dat gaf mij ook niet echt vertrouwen. De papieren van het ziekenhuis hadden we die dag ervoor bij de huisarts ingeleverd!!

    #90111 Reageer
    animal
    Deelnemer

    Hallo jokevw
    Ik ben vorig jaar ,1 augustus geopereerd.
    Drie omleidingen.
    9 augustus weer thuis.
    Ik woon alleen ,maar als je geen wond hebt die verzorgd moet worden moet je je zelf zien te redde.
    Wel belde op 10 augustus mijn huisarts zelf om te vragen hoe het ging ,en ze zei me ook als er iets was dat ik metteen kon komen of bellen.,maar begeleiding heb ik verder ook niet gehad. Ik woon alleen.

    Je moet je gewoon lekker rustig houden ,wel kleine stukjes lopen .
    Oppassen dat je geen zware dingen tilt (eigelijk niks ,of in iedere arm evenveel)
    Ik mocht ook 6 weken geen auto rijden en niet fietsen. Dat is ook omdat het borstbeen eerst weer aan elkaar moet zijn gegroeid. Ik ben wel iedere dag kleine stukjes gaan wandelen en iedere dag naar de supermarkt die vlak bij is.
    Ik voelde me niet echt onzeker ,was constant super blij dat het ergste achter de rug was en dat ik er nog was. Had wel altijd mijn gsm bij me ,en er stond ook een tasje klaar met wat kleding als ik toch weer onverwachts naar het ziekenhuis zou moeten.
    Je zult zeker toch ook wel revalidatie krijgen?
    Die kreeg ik in het ziekenhuis ,8 weken lang 2 keer per week met daar super goede begeleiding van fisiotherapeuten en een hartverpleegkundigen .
    De intake voor de revalidatie was al na 2 weken. De echte revalidatie begon na 4 weken.
    Ook moest je een erg uitgebreide vragen lijst invullen en aan de hand van die uitslag kon men bepalen of je eventueel ook nog psychologische hulp nodig had.
    Het is voor mij nu precies een jaar geleden ,maar ik beleef iedere dag eigenlijk weer opnieuw in gedachte.
    Als je het niet echt vertrouwd gewoon naar je huisarts gaan en ook uitleggen dat je wat angstig blijft.

    #90114 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hallo Joke,

    De operatie heb je achter de rug, nu komt het herstel, zowel lichamelijk als geestelijk. De operatie is in België gedaan. Wil dat zeggen dat je daar ook je cardioloog hebt of sta je verder onder controle bij een cardioloog in Nederland? Met hartrevalidatie werk je aan je conditie maar leer je ook het vertrouwen in je lichaam terug te krijgen. Het is nog maar zo kort geleden. Het is misschien een idee om een bloeddrukmeter aan te schaffen die ook je hartslag meet. En dan bijvoorbeeld ’s morgens een keer meten en ’s avonds. Niet continu dit apparaat ‘in de aanslag hebben’, dat werkt alleen maar averechts. Iedere dag een klein stukje wandelen en dit langzaam opbouwen.

    Een voorspoedig herstel gewenst.

    Hartegroet van Annemarie

    #90115 Reageer
    jokevw
    Deelnemer

    Bedankt voor jullie reacties. Ik heb het gevoel dat het de laatste dagen iets beter gaat. Heb een bloeddrukmeter gekocht en zie nu dat de waardes steeds beter worden. Ik moet nog 1x terug naar de cardioloog in België ( 2 mnd na de operatie), maar ga over 2 weken op controle bij de cardioloog die mij heeft doorverwezen. Hij bepaalt dan wanneer ik kan beginnen met de revalidatie. Het lezen van de verhalen van anderen helpt echt. Bedankt

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Reageer op: begeleiding na thuiskomst
Je informatie: