default-header

AVNRT en 2e ablatie ?

Home Forums Ritmestoornissen AVNRT en 2e ablatie ?

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 34)
  • Auteur
    Berichten
  • #90575 Reageer
    Tsjerk
    Deelnemer

    Ja gaat hier nu lekker! Vorige maand wel kwartiertje rs gehad maar was eenmalig hoop ik. Wel het idee dat ik soms bf maar vind het moeilijk te herkennen, omdat ik het zelf nooit voelde.
    Vele zeggen dat ik nu wel veel meer energie zal hebben, maar merk er niet zo veel van. Alleen alles gaat ff makkelijker en vooral thuis is er meer rust gekomen. Hoef niet meer elke 3 weken naar de ccu.
    Maar niek, AVNRT is goed te behandelen met een ablatie dus niet de moed opgeven. Je hart is behoorlijk mishandeld

    #90578 Reageer
    niek69
    Deelnemer

    hoi Brandy,

    Dat is niet niks wat jij allemaal benoemt aan kwalen.
    En je moet er maar mee zien te dealen , heftig.
    Maar helaas zit ik in hetzelfde schuitje wat weinig energie en meerdere kwalen betreft.
    Bij mij wordt weinig energie veroorzaakt door de fibromyalgie ( vorm van reuma).
    Heb verder artrose in onderrug, rechterpols, linkerknie en rechterenkel.
    Daar naast ook nog bekkeninstabiliteit , spastische dikke darm.
    Sinds een paar maanden is er ook nog de ziekte van ménière ( evenwichtsstoornissen met duizelingen, hoofdpijn, piepende en suizende oren) geconstateerd.

    Probeer 😉 toch positief te blijven en te genieten die ik nog wel kan en geniet van de kleine dingen zoals de zon die schijnt, een mooie bos gele rozen en de “uitjes” zoals op verjaardag gaan enz. met “mijn mannen”( zoon en manlief)
    En ik zou helemaal nergens zijn zonder mijn “rots in de branding” mijn man Tobi.
    Ook met mijn hulpmiddelen zoal mijn rollator , rolstoel en sta-op stoel kom ik een heel eind.

    Hopelijk mag ik binnenkort de ritmestoornissen van mijn lijstje afstrepen.

    groetjes niek69

    #90579 Reageer
    niek69
    Deelnemer

    hoi Tjerk,

    Wat goed om te lezen dat het lekker gaat bij jou.
    Jammer dat je weinig energie hebt, maar wel goed
    dat er thuis meer rust is gekomen en je niet iedere 3 weken naar de ccu moet.

    Dat had mijn cardioloog ook al gezegd dat AVNRT
    in de meeste goed te verhelpen is met een ablatie.
    En inderdaad blijf ik hoop houden dat het deze keer wel is gelukt.

    Mijn hart is inderdaad zoals jij het zo mooi noemt flink mishandelt. 😉
    Ik heb vandaag naar het ziekenhuis gebeld waar ik ben behandeld ,
    omdat ik pijn heb aan mijn hart, het steekt en een zeurderige pijn en pijn tussen mijn schouderbladen. Maar dat was normaal die klachten.
    Omdat er gebrand wordt krijg je wondjes en die moeten genezen en tijdens de ablatie zijn ze per ongeluk een verkeerd adertje ingeschoten en die gaf toen heel veel pijn tussen mijn schouderbladen heb toen een pijnstiller gekregen en wat extra zuurstof.
    Heeft tijd nodig maar komt ook wel weer goed.
    Daarnaast heeft mijn lijf ook een flinke optater gehad.
    Omdat ik fibromyalgie ( vorm van reuma) en artrose heb is mijn hele lijf stijf en
    veel spierpijn en pijn in alle aanhechtingen en pezen.
    Met mijn liezen gaat het best goed alleen wat gevoelig en stijf.
    Ach komt allemaal wel weer goed, zover dat mogelijk is 😉 het heeft tijd nodig.

    Zo nu even genoeg gezeurd 😛 ( fijn om even je hart te luchten )

    groetjes niek69

    #90581 Reageer
    brandy
    Deelnemer

    hoi niek,

    wat alle kwalen betreft lijken we wel een beetje opelkaar 🙂
    ik heb ook artrose(onderrug)deze geeft om de zoveel tijd veel pijn en ongemak(schuifelen door je huis, en waarom laat je dan altijd van alles tussen je handen vallen :angry: )
    verder geeft het sle achtige beeld ook last van mijn pezen en aders, maar dat is heel verschillend
    Ik heb ook hulpmiddelen zoals een sta op stoel (hoera wat een heerlijke stoel is dit!)en een scootmobiel(dubbel hoera, want nu kan ik er zelf opuit!)
    En ja blij zijn met kleine dingetjes, en daarvan genieten, heb ook een lieve man die veel voor me doet als het nodig is. Probeer zelf zoveel mogelijk, maar als het niet meer kan dan houdt het op hè? grenzen bewaken is erg belangrijk voor ons,
    en fibro is ook een akelige ziekte, je bent nooit van die pijn af en dat is erg vermoeiend
    klagen (op zijn tijd) mag altijd, even de frustratie kwijtraken en dan weer verder toch?
    Het is een prachtige dag hier in het oosten, koud maar met een zonnetje, ik denk dat ik de scoot zo maar eventjes pak
    groetjes allemaal

    #90686 Reageer
    Dittie
    Deelnemer

    Hallo Niek,

    Ik heb ritmestoornissen gehad gedurende diverse jaren. Ik wilde niet aan de ablatie, dacht dat het allemaal wel zou meevallen.
    Ik lees dat ook jij die had in de AV knoop, ook ik had een ablatie die niet werkte. Binnen 6 weken begon het alweer. Ik heb de ablatie ondergaan in Zwolle, met een verdoving.
    De 2e ablatie, is gedaan zonder verdoving en die heeft geholpen. Heb, zover ik weet, geen ritme stoornissen meer gehad. Ik heb me toen alleen wat langer moe en hangerig gevoeld maar geen pijn gehad. Dus laten we hopen dat bij jou ook de 2e keer werkt.

    Gr. Edith

    #90697 Reageer
    niek69
    Gast

    hoi Edith,

    Fijn om te horen dat je tweede ablatie geholpen heeft.
    Mijn 2e ablatie is nu ruim 4 weken geleden en tot nu toe
    nog geen noemenswaardige ritmestoornissen gehad.
    Dat was na de 1e ablatie wel anders…..
    Toen had ik diezelfde dag al ritmestoornissen en die kwamen daarna regelmatig terug.
    Ik durf nog niet te blij te zijn
    omdat je pas na 3 maanden kunt zeggen of het geholpen heeft.

    groetjes Niek

    #85002 Reageer
    niek69
    Deelnemer

    [size=CMS2CMS_LARGE]Goedemorgen,

    Even een berichtje van mij…
    Het gaat nog steeds goed met mij 🙂
    Ik gebruik helemaal geen Verapamil meer.
    Had voor de 2e ablatie 240 mg Verapamil per dag.
    Volgende week vrijdag 28 mei heb ik mijn controle bij de cardioloog,
    die mijn 2e ablatie heeft gedaan.
    Hoop dat het zo blijft ik kan nu in iedere geval mijn hartritmestoornissen
    van mijn lijstje met aandoeningen afstrepen. 😆

    groetjes Niek
    [/size]

    #85001 Reageer
    Dittie
    Deelnemer

    Heel fijn om te horen.
    Veel succes verder.

    gr. Edith :blush:

    #91113 Reageer
    Chris2772
    Deelnemer

    Ik heb ook AVNRT maar ook PVCs(extra slagen).
    Ik heb eind februari mijn 1e ablatie gehad. Na 9 dagen had ik mijn eerste hartritmestoornis alweer terug(een kleinie). Inmiddels zijn het in een maand alweer 7 geweest varierend van enkele seconden tot enkele minuten. Ze zijn net te klein om geregistreerd te worden.
    Binnenkort krijg ik weer opnieuwd een event corder en 24 uur registratie.
    Ook een aantal ecgs.
    Ik zie een tweede ablatie helemaal niet zitten. Ik vond de eerste al vrij ingrijpend.
    Is dit herkenbaar?
    Ik ben benieuwd.

    #91115 Reageer
    kondor
    Deelnemer

    Hoi allemaal,

    In 2008 heb ik na jaren last gehad te hebben van een avnrt een ablatie ondergaan. Helaas bleef ik na deze behandeling last houden van niet lekker worden, hartkloppingen etc. Voelde
    me eerlijk gezegd slechter dan voor de ablatie maar vooral onbegrepen vooral omdat men ondanks de geplaatste reveal niet tot een diagnose kon komen. Na een second opinion te Aalst in 2011 kwam daar uit efo dat ik last had van paroxysmale boezemfibrilatie en atriumflutter.
    Hun advies was om een longvene ablatie te laten doen in verband met intolerantie voor vele medicijnen. Behandeld arts in Nederland was het niet eens met de gestelde diagnose en vertelde me niets meer voor me te kunnen doen.

    In 2013 kreeg ik een andere cardioloog en deze zag op de reveal boezemfibrileren. In goed
    overleg besloten om een longvene ablatie te ondergaan. Tijdens vooronderzoeken kwam men er achter dat ik een matig centrale mitralisklep lekkage heb, met een vergrote linkerboezem. Dit maakt de kans van slagen van een pvi lager. Toch de ablatie ondergaan met in de eerste maand geweldig resultaat. Geen hartkloppingen meer. Niet meer onwel worden. Helaas zijn de hartkloppingen weer terug gekomen. Advies van arts is nu mini-maze
    te laten doen. Ik twijfel hier aan omdat ik eigenlijk niet weet of de kleplekkage erg is.
    Heeft iemand hier ervaring mee?

    Met vriendelijke groet,
    Kondor

    #91158 Reageer
    Chris2772
    Deelnemer

    Nee ik heb hier helaas geen ervaring mee. Wat ik wel kan vertellen is dat ik afgelopen vrijdag te horen kreeg dat ik volgende week een implanteerbare hartmonitor krijg. Dit komt omdat ik inderdaad teveel last heb sinds na de eerste ablatie van kleine en grote rs. Daarnaast teveel pvs en ook nog eens waarschijnlijk een qts syndroom.
    Zijn er mensen die dit ook herkennen? En wat is jullie ervaring ermee?
    Dit monitortje moet na een lange tijd aangeven waarvan ik deze drie klachten heb.
    En welke ingreep ik moet ondergaan.

    #91282 Reageer
    kondor
    Deelnemer

    Hoi Chris,

    Is bij je de hartmonitors al geplaatst?
    Groet

    #91283 Reageer
    kondor
    Deelnemer

    kondor schrijft:
    [quote]Hoi Chris,

    Is de reveal al geplaatst bij je?
    Groet[/quote]

    #91284 Reageer

    Wat moet je met een Reveal…….

    Ik zou nooit een device laten implanteren dat helemaal niets doet, behalve registreren.

    #91280 Reageer
    kondor
    Deelnemer

    Hoi Ditendat,

    Als de ritmestoornissen te kort duren om te laten registreren middels ecg, kan een reveal
    een oplossing bieden om tot een diagnose te komen.
    Op de uitdraai van een reveal kan men zien of dat er sprake is van een boezem of kamer
    ritmestoornis.
    Mijn broer is twee keer compleet out gegaan en op gemaakt ecg door ambulance verpleegkundige was geen verklaring te vinden. Verder onderzoek heeft uitgewezen dat hij een verdikte hartspier heeft. Op de uitdraai van de geplaatste reveal bleek dat hij kortdurende ritmestoornissen vanuit de kamer heeft, waarvan hij onwel wordt. Er loopt nu dna onderzoek.
    Met vriendelijk groet

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 34)
Reageer op: AVNRT en 2e ablatie ?
Je informatie: