default-header

Adviserend geneesheer

Home Forums Help?!? Adviserend geneesheer

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #80284 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo,

    Ik kreeg bericht dat ik maandag naar de adviserend geneesheer moet….na vele verhalen te lezen op internet over de ” zo rap mogelijk terug aan het werk procedure” krijg ik het verschrikkelijk benauwd over wat ik mag verwachten.

    Zijn ze zo streng of denk ik dat? Ik ben nu bijna 5 maanden thuis na hartinfarct gecompliceerd met pericarditis, 1 maand terug , terug opname wegens angina pectoris, result na coronarografie –> prinzmetal angina en opstart tildiem hiervoor. Mijn toestand is beter dat het geweest is maar nog niet om het werk ter hervatten dat ik deed. Ik werk namelijk in de zorgsector en ben bang dat ik mijn werk (zelf deeltijds) niet meer zal aankunnen. Veelal is het alleen werken geblazen en is het zwaar werk. Ik ben te jong om thuis te blijven dus op termijn zou ik ander werk zoeken. Nu is mijn vraag wat is de bevoegdheid van adviserend geneesheer. Kan hij beslissen dat ik het huidige werk niet meer mag doen? Iemand?

    thx

    Lindy

    #91020 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    Van welke instantie is die adviserende geneesheer?

    #91021 Reageer
    Lindy
    Deelnemer

    eu …cm, speelt dat een rol misschien?

    #91022 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    Indien er nog geen sprake van een vervroegde keuring voor de WIA is , zal het wel een arboarts zijn.
    Ik heb met de Arbo eigenlijk alleen maar goede ervaringen, als je echt niet kunt zullen ze je niet aan het werk sturen.
    Mijn ervaring is dat ze daar echt wel voorzichtig mee zijn.
    Laat hun de medische gegevens bij je ziekenhuis opvragen.

    #91023 Reageer
    Lindy
    Deelnemer

    uiteraard zal ik alle documenten meedoen. Arbo arts? Das de arbeidsgeneesheer zeker? Nee , daar ben ik nog niet naartoe geweest. Adviserend geneesheer is verbonden met het ziekenfonds.

    Bedankt Jacob 🙂

    #91024 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    Kom je toevallig uit belgie?

    #91025 Reageer
    Lindy
    Deelnemer

    yep 🙂

    #91026 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    Dacht ik al want bij ons komt er geen arts van het ziekenfonds aan te pas.
    Hier is de procedure tijdens de 1ste 2 jaar heb je met de arbo arts te maken in de 87 week van je ziekte krijg je een uitnodiging voor een keuring bij het UWV.
    Wij hebben dus tijdens de ziekteperiode met 2 artsen te doen eerst die van de arbo en als je te lang ziek bent wordt de arbeidsgeschiktheid beoordeeld door een arts van het UWV

    #91027 Reageer
    Lindy
    Deelnemer

    bedankt voor de uitleg Jacob. Nog belgen op dit forum ?

    #91028 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    Maar goed om toch nog je vraag te beantwoorden, doe je verhaal , doe je niet beter voor dan je bent en laat je niet kisten.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
Reageer op: Adviserend geneesheer
Je informatie: