default-header

Ablatiebehandeling

Home Forums Hartfalen Ablatiebehandeling

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #80213 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Op aanraden van mijn leidinggevende eindelijk in september van 2013 maar eens naar de dokter gegaan omdat ik bijna elke dag me zo moe voelde dat ik regelmatig zeker een half uur op een stoel zat op mijn werk om weer een beetje bij te komen. Dacht dat dit door allerlei andere oorzaken kwam maar de huisarts had direct al door dat ik hartritmestoornissen had. Ze heeft gelijk een afspraak gemaakt met de cardioloog en kon de volgende dag al terecht. Onze huisarts had helemaal gelijk dus er werden allerlei afspraken gemaakt voor diverse onderzoeken. Dinsdag moest ik dus het beknde kastje ophalen voor 24 uur om te kijken naar mijn hartritme. Dezelfde week op vrijdag werd ik gebeldt op mijn werk of ik gelijk naar het ziekenhuis kon komen voor de uitslag van dit gebeuren.

    De cardioloog vertelde me toen dat er was gebleken dat mijn hart af en toe 4 seconden stilstond dus was erg schrikken voor mij en 5 minuten later lag ik al op speodeisende hulp en later op zaal. Na een aantal dagen en wat onderzoeken kreeg ik te horen dat ze een pacemaker wilden plaatsen. 2 dagen later kwam de cardioloog en vertelde dat ze eerst nog een ablatiebehandeling wilden doen maar ik moest dan worden overgebracht naar Zwolle.
    Het is me reuze meegevallen want ik ging onder volledige narcose.

    Een paar weken later tijdens hartrevalidatie op de fiets ging het mis en ja hoor weer naar spoedeisende hulp en later naar zaal waar ik 2 dagen moest blijven. De cardiollog vertelde me dat ik weer een ablatiebehandeling moest ondergaan en nu wacht ik thuis op de oproep vanuit zwolle wat in iedergeval nu in januarie 2014 gaat gebeuren. Wat heel vreemd op me overkwam was het feit dat de cardioloog zelf niet zoveel vertrouwen in de 2e behandeling had en vertelde dat het toch wel uiteindelijk een pacemaker zou worden.
    Heel vreemd waarom dan nog een 2e behandeling ? Wie heeft dit ook meegemaakt ?

    #90687 Reageer
    Tsjerk
    Deelnemer

    Welkom op dit forum.
    Als het verholpen kan worden met een ablatie, geniet dit de voorkeur boven een pm.
    Het dragen van een pm kan ook complicaties opleveren en vergt onderhoud. Een tweede ablatie gebeurd vaker omdat ze veel signalen in kaart moeten brengen wat erg complex is.
    Ik heb er nu zelf een paar achter de rug en uiteindelijk heeft de laatste geholpen.
    Zelf wilde ik overgaan op een pm, maar mn cardiologen hebben dit (gelukkig) tegen gehouden. Want het is natuurlijk beter om zonder pm te kunnen leven.
    Wat voor ritmestoornis heb je eigenlijk?
    Hopelijk heb je wat aan mn verhaal en mocht je meer willen weten, hoor ik het graag.
    Gr. Tsjerk

    #90693 Reageer
    gerger
    Deelnemer

    Hartelijk bedankt voor de reactie.

    Ik heb last van boezemfibrilleren. De eerste ablatie was bevriezen en daar zijn ze nog wel een poos mee bezig geweest want ik was om 08:00 uur aan de beurt en om 14:45 kwam ik bij uit de narcose.

    Vandaag iets thuis gedaan namelijk een plank aan de muur gemaakt en nog een paar kleine dingetjes maar moest regelmatig uitrusten vanwege de vermoeidheid wat gewoon heel vervelend is. Werk sinds 4 oktober al niet meer en nu is het dus wachten op de 2e behandeling. Hopelijk gaat dit wat meer effect opleveren. De reden dat ik nog geen pacemaker kreeg was dat ik eigenlijk nog wat te jong was ( 55 jaar ) en ze dit veel eerder doen bij oudere mensen.

    Ik wacht nu maar rustig af.

    Mvg,

    Gerard

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reageer op: Ablatiebehandeling
Je informatie: