default-header

aangenaam, ik ben stefan 46 jaar infarct 3 mnd geleden

Home Forums Even voorstellen aangenaam, ik ben stefan 46 jaar infarct 3 mnd geleden

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #80543 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Goede middag allemaal,

    toch maar even in de pen ( toetsen) gekropen om hier wellicht wat steun te krijgen.
    drie maanden geleden, eerste vakantie dag…. mijn infarct gekregen.
    drie stands links zat dicht en rechts twee vernauwingen.

    Ik kan volmondig zeggen ik snap mijn infarct wel, naast de erfelijkheid zijn de laatste jaren van mijn leven niet de meest gezonden geweest. februari 2013 is mijn vrouw overleden, te veel gekke dingen gedaan en natuurlijk de stress maken de laatste jaren een aanslag op mijn leven ( ook lever 🙂 ). rookte behoorlijk veel vanaf mijn 15e ( nu dus niet meer)

    8 dagen ziekenhuis en daarna weer thuis, dankbaar dat ik er nog ben maar onzeker en soms wat angstig. doe mee aan de haart revalidatie ( umc Utrecht) maar ik vind het allemaal traag gaan….
    sommige dagen zo moe, dan komt er weinig uit me handen, en das weer frustrerend voor iemand die altijd 100 dingen deed.

    wie herkent het laatste?? daar zit voor mij echt de “pijn” op dit moment…

    groet Stefan

    #92950 Reageer
    Roland
    Gast

    Hallo Stefan,

    Welkom op het forum!
    Poeh, wat ben jij door een zware periode gegaan (en waarschijnlijk nog…). Lichamelijk en psychisch zwaar. Ik heb zelf geen infarct meegemaakt, ik heb andere hartproblemen. Maar de vermoeidheid is herkenbaar. Zeker als je een duizendpoot was die gewend is alles ‘eventjes’ te doen. Het hoeft niet alleen met je hart te maken te hebben. Medicijnen kunnen ook een rol spelen. Vaak is het een kwestie van tijd om je conditie weer tot een bepaald niveau op te bouwen en dat vraagt energie maar vooral geduld. En dan denk ik dat je er toch rekening mee moet houden dat het niet meer wordt als voorheen.
    Ik lees dat je al belangrijke stappen hebt gezet: stoppen met roken en je werkt aan herstel middels het revalidatietraject. Top!

    Geef/gun je lichaam de tijd om te herstellen.

    Hartegroet,
    Annemarie

    #92980 Reageer
    Roland
    Gast

    Hoi Stefan,

    Hoe gaat het nu met je? Lukt het met de hartrevalidatie?
    Ik hoop dat ik je een hart onder de riem heb kunnen steken.

    Groet,
    Annemarie

    #92981 Reageer
    stefan
    Gast

    hai,

    Dank je wel voor je berichten en antwoorden.
    de revalidatie in het ziekenhuis is sinds vorige week over, dus mag het nu op eigen kracht gaan doen.
    doe een aantal dingen ( of liever probeer te doen) nieuwe stijl
    of zoals ik vaak roep Stefan 2.0 🙂
    wat eigenlijk zo veel inhoud als alles iets rustiger aan te doen.
    boodschappen in 1 uur ipv 30 min. en zo wat meer…….

    het blijft gek dat je lijf zo een klap krijgt van een infarct en dat de sleep zo immens is..

    #92982 Reageer
    Roland
    Gast

    Ook hai ;),

    kun je eventueel gaan cardio-fitnessen bij je in de buurt?

    #92984 Reageer
    Cls
    Gast

    Hai Stefan, Ik heb je een PB gestuurd

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
Reageer op: aangenaam, ik ben stefan 46 jaar infarct 3 mnd geleden
Je informatie: