default-header

,5 bypass, nieuwe hartklep en maze operatie

Home Forums Hart- en vaatziekten ,5 bypass, nieuwe hartklep en maze operatie

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #80344 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Ik ben op 12 december 2013 geopereerd in Nijmegen
    Een open hart operatie , 5 bypass, nieuwe bioklep en een maze operatie.
    De dag erna weer naar de operatie zaal omdat er bloed stolsels achter mijn hart zaten.
    In totaal bijna 10 uur narcose gehad.
    Ik kwam daarna terecht op de IC en na een paar dagen ging ik naar de verpleegafdeling.
    Daar lag ik maar 4 uur want toen kreeg ik hoge koorts,
    Terug naar de IC aan de beademing, ik had een longontsteking en ziekenhuisbacterie.
    Na 5 dagen op de IC van de beademing af en naar de medium care.
    Het ademen ging erg moeilijk, en toen bleek dat ik een liter vocht in de longen had. Dit is uiteindelink met een punctie grotendeels weg gezogen.
    Hierna kreeg ik een abces in mijn nek door de bloed lijn die was aangelegd.
    IK werd volgestopt met antibiotica en andere medicijnen.
    Mijn hartslag was constant te hoog en onregelmatig waarvoor ik 2 keer een cardioversie kreeg, dat hielp echter maar voor een dag of
    twee.
    Elke keer kreeg ik weer andere medicijnen om uit te proberen wat bij mij zou werken.
    Na 3 lange weken , waar ik helemaal niets meer van weet, kwam ik op de verpleegafdeling en moest ik gaan werken aan herstel.
    Maar ik kon helemaal niets mijn lichaam was uitgeput van alles wat het had mee gemaakt.
    De antibiotica bleef nog 3 weken intraveneus zitten.
    Alles wat tegen kon zitten zat ook tegen, ik zag iedereen naar huis gaan maar ik bleef liggen.
    Na 2,5 maand mocht ik naar huis, ik was een wrak.
    Kon helemaal niets, mijn vrouw moest me overal mee helpen, wassen, plassen, eten enz.
    Medicijnen werden aangepast en nieuwe medicijen werden uitgeschreven, waardoor ik weer erg ziek werd en er weer andere moesten worden uitgeschreven.
    Inmiddels is het nu mei en ik ben een paar weken geleden begonnen met de revalidatie therapie.
    Heel langzaam ga ik vooruit en dan ineens val ik weer hard terug.
    Mijn lichaam heeft me echt in de steek gelaten en dat is lichamelijk maar vooral geestelijk erg moeilijk.
    Ik vraag me af of er mensen zijn die ook zoiets hebben meegemaakt en hoe lang hun herstel dan duurde ?

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
Reageer op: ,5 bypass, nieuwe hartklep en maze operatie
Je informatie: