default-header

24″ hartregistratie

Home Forums Medicijnen 24″ hartregistratie

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #78909 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo,

    ik heb even een vraagje,
    ik heb een vorm van hartritmestoornis, en daar bij een hogehartslag in rust 120/130/140/150, en een hoge bloeddruk, daar heb ik selokeen voor gekregen, en dat helpt wel redelijk. ik heb ook een 24 uurs registratie gehad, toen ik selokeen gebruikte, hartslag goed en zo……..Dus nu is mijn vraag of iemand weet of het beinvloed word door de betablokker??? want als ik dus geen tablet neem is het gelijk mis en is hij niet 80 of 90, maar veel hoger! :huh:

    groetjes irene

    #83659 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Hallo Irene,

    Ja, je kunt wel aannemen dat deze betablokker je beschermt tegen te hoge pieken.
    Ik gebruik ook selokeen, om zelfde redenen: ( vermijden van hoge pieken) en ik merk duidelijk dat deze een remmend effect heeft bij inspanning, traplopen bijv.
    Sinds ik deze gebruik, geen ritmestoornis meer gehad.
    Ik heb daarentegen geen hoge bloeddruk en in rust zakt de hartslag keurig terug tot 60 zijnde het minimum van mijn pacemaker.
    Ik zou niet weten wat er gebeurt als ik deze betablokker langere tijd achterwege zou laten. Lijkt me niet verstandig, want ik heb ze niet voor niks voorgeschreven gekregen.
    Misschien wel eens een keer vergeten, maar daar dan niets van gemerkt.
    groeten,
    Theo

    #83660 Reageer
    ireneirene
    Deelnemer

    hoi, nee ik vergeet zie niet ahhaah want dan merk ik het gelijk, maar ik bedoel eigenlijk meer of de hartregistratie word beinvloed door selokeen en wat de uitslag was geweest als ik geen selokeen slikte tijdens de 24″ en hart ego, want logisch dat hij normaal is als ik ze slik!
    dus weet iemand dat? :unsure:

    groetjes irene

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reageer op: 24″ hartregistratie
Je informatie: