default-header

Re:Staatsinquisitie opent jacht op rokers

Home Forums Roken Staatsinquisitie opent jacht op rokers Re:Staatsinquisitie opent jacht op rokers

#82415
Melanie
Deelnemer

Lieske schrijft:
[quote]
In principe is het wel zo dat je verplicht moet stoppen met roken voordat je geopereerd wordt aan je hart. Dat sommige mensen daarna weer beginnen, tja, dat is niet te voorkomen.

Ik ben voor het voorrang verlenen bij dergelijke levensreddende operaties aan niet-rokers.

Klinkt misschien hard, maar anders is het dweilen met de kraan open.

(vind ik overigens ook gelden voor levertransplantaties en mensen die toch doorzuipen)[/quote]

Daar begrijp ik niks van van zo’n instelling. Dus als jouw 13 jarige zoontje een levensreddende hartoperatie nodig heeft vind jij het juist dat hij op anderen moet wachten omdat hij rookt? We hebben het steeds over rokers en niet-rokers ( en stoppers 😉 )

Maar we zijn toch mensen die roken, mensen die niet roken ( en mensen die stoppen ) Ik bedoel het kan toch niet zon zijn dat nu ik gestopt ben of jij Lieske of Job of Dhr van Overveld wij van allerlei privileges mogen genieten en dat wij beter zijn mensen die roken? Ik bedoel transformeer ik nou een van deze dagen tot beter mens ofzo dan ????