Mindworkz
Sleutelbeheerder

Super joh….dat die druk een stuk naar beneden is gegaan…
en of je hartfalen heb…tja..dat zal de cardioloog wel weten..heeft met de pompfunctie van je hart te maken..die moet lager zijn dan EF 40, dan pas spreek men over hartfalen..
bij een gezond hart is de EF zo’n 60.

Maar fijn dat je ook je cardioloog op een afstand heb gezien voor je eerste indruk…
en nog positief ook…dus dat geeft de burger weer moed, zullen we maar zeggen..

Tja..wat is erger dan …………….eerlijk gezegd vind ik wat wij hebben ook net zo goed erg..
het is toch een beperking van je leven…en genezen doen we er niet van…
prognose’s hoe het gaat in de jaren is ook niet van te voren bepalen..

en als mensen dat niet snappen..heeft meer met hun kortzichtigheid te maken denk ik..
kijk maar wat er met Andrea is gebeurd..pats boem uit het leven…

nee..je heb mensen die spaans benauwd zijn om naar een controle beurt van een tandarts te gaan…denk dat die qua gevoelens misschien nog banger zijn dan als wij voor een uitslag gaan…je zal die angst maar hebben denk ik daar..alleen maar heel vervelend voor zo’n iemand..want het is toch een stuk stress waar je als mens mee te maken heb..of je nu wel of niet wat heb…

Heb zelf ernstige hyperventilatie gehad…zit nog chronisch te sluimeren..maar weet wel toen ik er zo’n last van had dat ik 1 grote gespannen veer was…pas als je weer tot rust komt merk je hoe erg het met je was…je schouders die weer normaal zitten..en niet het idee alsof die konstant tussen je oren zaten..zo erg was het bij mij toen…
alles krijgt een tik..je spieren en gewrichten…

maar goed..kanker is niet leuk…maar een heleboel soorten zijn vrij goed te behandelen..helaas een hele boel soorten nooit…en hoe het uiteindelijk gaat met de behandelingen is het nooit leuk..tis gewoon een vreselijke ziekte..

maar zo lees ik er ook zat die met het hart te maken heb…het vraagteken..hoe lang..mag je nog mee..

als ik naar hartfalen kijk word ik ook niet vrolijk als je dan naar de levensverwachting kijk…maar ja..die is gebaseerd vaak op de oudere mensen..want daar komt dit natuurlijk het meeste bij voor..
dus daar ga ik gewoon niet vanuit..en hou mij voor dat ik minstens 80 ga worden..

want ik ben voorlopig nog niet van plan om deze aardkloot te verlaten..hihihihi..

Met Bandit gaat alles goed..alleen zagen we gisteren ineens een grote bult bij zijn schouder..we kijken het even aan..misschien is dit gevolg van de injectie’s…kom wel eens meer voor bij dieren…want ineens was het er..en maandag nog niet..vandaar..

maar verder is hij weer lekker buiten aan het avonturieren hoor..ook zonder die drie kiezen..hihihi..

Wij gaan dit weekend lekker in de tuin genieten..wat zon….hier en daar een snoeibeurt doen..alles op het gemakkie…moet ook nog gebeuren he..hihihi..

moest vanmorgen nog het ijs van mijn ruiten afkrabben….whahhaha….ik dacht ..wat krijge we nu??…

Eugenie…hoe is het gegaan meis??

Nou meiden..geniet lekker van het lentezonnetje….

tot forums..

Re:Babbelbox - Hartpatiënten Nederland
vrijdag 23 april 2010
Onze zorgboeken

Hulp en inzicht voor hartpatiënten en hun naasten

Onze zorgboeken Je hart, je leven staan vol met handige tips en duidelijke informatie voor hartpatiënten en hun naasten. Ze bieden steun en helpen je op weg naar een gezonder en fijner leven. De boeken zijn binnenkort beschikbaar als papieren versie en e-book.

Heb je vragen of wil je alvast je interesse doorgeven? Neem contact met ons op.

Neem contact op

Altijd op de hoogte blijven

Wil je altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws, tips en belangrijke informatie voor hartpatiënten en hun naasten? Met onze nieuwsbrief ontvang je regelmatig updates rechtstreeks in je inbox. Zo mis je niets en blijf je goed geïnformeerd! Meld je nu aan.

"*" geeft vereiste velden aan

Aysegül
Marly
Alvast ontzettend bedankt!

Help mee en doneer

Met jouw donatie kunnen we 1,7 miljoen hart- en vaatpatiënten onafhankelijk blijven ondersteunen.