default-header

Zorg wordt te duur

Home Forums Alternatieve behandelingen Zorg wordt te duur

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #81348 Reageer
    cesarina
    Deelnemer

    Hallo Arianne

    Wat ik zelf heb ondervonden is dat medicijnen een hele grote invloed hebben op je functioneren — en dat het een kunst is om de juiste dosis te vinden.

    Ben zelf ook bezig met uitproberen van de juiste dosis, van betablokker…dit op advies van mijn cardioloog. Hij zei ik vertrouw je inzicht en vind het een goede manier om dit uit te zoeken.

    Maar eigenlijk durf ik de dosis niet te veranderen, met betablokkers is dat beetje eng naar mijn idee.

    Gevolg is dat ik nog steeds dezelfde dosis neem zoals hij heeft voorgeschreven.

    Ze geven de verantwoording aan een patient…dat kan goed gaan, maar tot nu toe durfde ik het niet toe te passen.

    Ben allergisch voor de ACE remmers en vele andere soorten… kreeg daar vele problemen mee, zoals een ernstig kalium tekort.
    Dus moet het nu met de betablokkers doen.

    Dit is dus de zoveelste betablokker weer die ik nu sinds meer dan een half jaar probeer. Maximum is 2 per dag…slik zelf nu anderhalf en durf de stap naar 2 tabletten niet te nemen.

    Dus ik begrijp goed je tegenzin in je medicatie…probeer er nog eens over te praten met de cardioloog.
    En ja wat je huisarts zegt is wel waar…uitproberen totdat je een krijgt die wat minder klachten geeft.
    Jammer genoeg is dat bij ieder mens anders.

    Sterkte en ik weet niet of ik je vraag hier een beetje mee beantwoord hebt?

    Groetjes,
    Cesarina

    #81349 Reageer
    cesarina
    Deelnemer

    Niet stoppen hoor zomaar met je medicatie.
    Bespreek het met je cardioloog en huisarts.
    Betablokkers zijn voor hoge bloeddruk…mag je nooit ineens mee stoppen.
    Wat de cholesterol pillen betreft…vraag een nieuwe test en beslis dan wat je gaat doen.

    Cesarina

    #81350 Reageer
    yumishi
    Deelnemer

    Hoi Arianne ,

    Had na het dotteren ook eerder meer dan minder last ,bleek bij mij door de cholesterolverlagers te komen ,ook ik kon opeens niet meer fietsen en werd steeds erger ,op internet staat voldoende info over de bijwerkingen van de tabletten die je slikt en vooral over cholesterolverlagers verschillen de meningen nogal ,voor mij zijn ze gewoon te gevaarlijk dus ik moest wel stoppen (zie mijn hartverhaal) voelde me al snel stukken beter en kan nu weer alles fietsen rennen etc etc. ..dus niet moedeloos worden er is hoop en van stoppen met de cholesterolverlagers ga je echt niet dood hoor ,zoals sommige artsen mensen graag laten denken (valt me op dat heel veel mensen dat denken) Verder had ik ook metoprolol ook daar mocht ik mee stoppen en ook dit gaf veel verbetering ,slik nu alleen nog een bloeddrukverlager en ascal en verder houd ik mijn cholesterol een beetje op peil door een dieet (een goeie dietist kan je daar bij helpen !)
    Medicijnen kunnen veel bijwerkingen geven en omdat je al wat mankeert weet je ’t op ’t laatst ook niet meer ,komt het door de kwaal of verergeren de pillen de boel ,dat makt het ook zo lastig ,maar ik kreeg dus door de pillen zoveel klachten en kwalen dat ik er in overleg met cardioloog en huisarts mee gestopt ben en voel me nu weer stukken beter gelukkig 😀
    Sterkte en hoop dat je er wat aan hebt ,op internet staat heel veel Informatie over de statines( een andere benaming voor alle zo’n beetje alle soorten cholesterolverlagers )
    toets het in en denk dat je niet vrolijk wordt van wat je dan allemaal leest en ziet/hoort het besluit erwel of niet mee te stoppen zal ws. wel heel wat makkelijker zal zijn…lees en bekijk dit maar eens
    http://www.fonteine.com/statines2.html
    http://www.trosradar.nl/index.php?id=188

    groetjes Johnny

    #81351 Reageer
    Anoniem
    Gast

    Hallo arianne,

    kan het zijn dat als het fietsen zo slecht gaat er iets anders aan de hand is.Ik had ook problemen met het fietsen.Ook bij de fietsproef.Het hartfilmpje bleef goed. Toch voelde het niet goed.Heb een second opnion aangevraagd en aan de hand van het hartkatheterisatie filmpje heeft die dokter een dotterbehandeling gedaan. Ik ben vrijwel van mijn klachten af en het fietsen gaat ook weer goed.Wel moet ik zeggen dat ik van de cholesterol medicatie wat spierpijn heb. Maar dat is een keuze. Ze niet innemen geeft kans op sneller dichtslibben van de aders.
    Ik hoop dat je hier wat aan heb.
    Groeten Hans Dam

    #81352 Reageer
    Anoniem
    Gast

    Hallo Arianne,

    ik heb gekozen voor meer kwaliteit ben gestopt met cholestrolverlagers , bloeddruk verlagers , de ascal
    en de medicatie voor hartritme storingen.
    Ik was al ernstig vermoeid en dat werd door al die medicatie nog erger.
    Heb het achteraf wel met de cardioloog besproken .en zij begreep het wel in mijn situatie. heb nog een kuur met een orthomolculair middel gedaan ,maar dat verlaagt het cholestrol bij mij niet echt.
    Kan een teken zijn dat er ergens in het lichaam een defect is waarbij dat cholestrol nodig is . het is lang niet altijd slecht een hoog cholestrol ! sterkte Willie

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
Reageer op: Zorg wordt te duur
Mijn informatie: