default-header

spier of gewrichtspijnen

Home Forums Hartstilstand spier of gewrichtspijnen

  • Dit onderwerp bevat 6 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren geleden door Anoniem.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #79354 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo, ik heb 25 april hartstilstand gehad en behandeld (stent).
    Het gaat me best goed, alleen last van spierpijnen (kuiten) en gewrichtspijnen? in vingers.
    De volgende medicijnen slik ik dagelijks.
    Coaprovel/Crestor (sinds kort ipv Lipitor/Isoptin)/Lanoxin/Plavix/Selokeen/Sintrommitis………
    Dus heel wat,,,,,,,zou een van deze of een combinatie van deze middelen de spier-en gewrichtspijnen veroorzaken?Heeft iemand een vermoeden.

    groetjes

    Martin

    #86057 Reageer
    jaspersmartin
    Deelnemer

    hallo ik heb een klein foutje gemaakt,
    crestor in plaats van lipitor, de rest blijft gewoon staan ook isoptin

    gr Martin

    #86059 Reageer
    Patrice
    Gast

    Beste Martin,

    Wat een verhaal! Een hartstilstand….
    Wat ik je uit ervaring kan vertellen is dat ik ook lichamelijk heftig reageerde op Crestor en Ezetrol (een middel om het LDL chol en de triglyceriden naar beneden te brengen). Na drie dagen slikken had ik zelfs spierpijn in mijn gezicht (en werd ook zo depressief als een deur). Daarom ben ik in eerste instantie overgezet op Zocor, wat de cholesterolwaarden allemaal liet stijgen en hebben we daarna Lipitor 40 geprobeerd.

    Na mijn hartinfarct van 18 juli jl is de Lipitor verhoogd tot 80 mg dd, en tot nu toe heb ik geen spierklachten en probeer maar even door te zetten.
    Er zijn zoveel verschillende statines dat het misschien mogelijk is om je op iets anders te zetten dan de Crestor. Het is belangrijk dat je deze klacht tegen je cardioloog vertelt, zodat hij voor jou op zoek kan naar een ander middel zonder deze bijwerking. Als je er gevoelig voor bent, gaat deze spierpijnklacht niet vanzelf over. Het is niet een bijwerking die bij dapper doorslikken verdwijnt.

    Succes ermee en beterschap, groetjes Patrice

    #86061 Reageer
    jaspersmartin
    Deelnemer

    Hallo Patrice,

    ik ben pas een paar dagen aan de Crestor,afgelopen woensdag voorgeschreven door cardioloog, dus we wachten maar ff de bijwerking hiervan af,maar in ieder geval Lipitor wil ik nooit meer, bedankt voor je reaktie,,,
    gr

    Martin

    #86065 Reageer
    teusknoop
    Deelnemer

    Hallo Martin,
    Ook ik heb sinds kort veel last van ( gewrichts-)pijn , vooral in de ellebogen, dit na 5 jaar slikken van Lipitor ( eerst 80 mg/dag , nu 40 )
    Op voorschrift arts maar eens de dosis gehalveerd om het effect te zien , maar geen verbetering.
    Andere statines zijn volgens huisarts nog erger vwb bijwerkingen zoals gewrichtspijn,dus weer de volle dosis, maar wel met doorverwijzing naar orthopeed voor nader onderzoek.

    Veel sterkte ,
    Teus

    #87985 Reageer
    Loesje
    Deelnemer

    Cholesterol verlagers zijn over het algemeen nutteloos en dodelijk !
    weggooien die troep !

    #91352 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Mag ik vragen hoe je erbij komt dat cholesterolverlagers nutteloos zijn? Ik ben zelf een kritische slikker, m.n. omdat ik nog relatief jong ben.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
Reageer op: spier of gewrichtspijnen
Je informatie: