default-header

Organisatie van het medicijngebruik

Home Forums Medicijnen Organisatie van het medicijngebruik

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #79673 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Toevallig kwam het laatst aan de orde. Het kan een heel gedoe zijn om ieder medicijn in de juiste hoeveelheid op het juiste moment te slikken.
    Ik kreeg deze informatie vandaag van mijn huisarts:

    [i]De centraal apotheek heeft de mogelijkheid om alle chronische medicatie automatisch via hun te laten bestellen.
    De apotheek draagt er zorg voor dat alle medicatie gelijk loopt en bestelt automatisch uw medicatie wanneer dit weer nodig is. U kunt bij de apotheek of op de praktijk een formulier ophalen indien u van deze service gebruik wilt maken.[/i]

    Hier ga ik dus voor. Ik had het al redelijk goed georganiseerd, het liep bijv. al redelijk gelijk op en ik heb twee medicijndozenmet vakjes voor de drie/vier dagelijkse slikmomenten. Nu hoef ik dus de huisarts niet meer lastig te vallen. Die zijn al overbelast genoeg. Ik wilde vandaag een afspraak voor mijn man met maagpijn maken. De eerst mogelijke afspraak zou pas maandag kunnen maar ze hopen morgen een partimer extra te kunnen inzetten.

    Groetjes,

    Suzan

    #87669 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    ik doe dit al meer dan een jaar schat ik zo in…ideaal…zelf niet meer denken dat is bijna op…en dan weer een dokter op het juiste moment bellen voor een recept..
    wat ik nogal vergeet omdat dit dan wel de drukste momenten op mijn werk zijn…ideaal..krijg een voorbericht van de apotheek met de medicijnen die aangevraagd gaan worden bij de huisarts…en is er niets verandert dan word het zo geregeld…en thuis bezorgd..

    #87672 Reageer
    Kelly Kathleen
    Gast

    Van jou wist ik het al, inclusief de thuisservice. Krijg jij het ook uitgesorteerd?
    Ik denk dat de nieuwe service van mijn apotheek een soort middenweg is. Dus niet als het niet gevraagd wordt thuisbezorgen en niet uitgesorteerd.

    Groetjes,

    Suzan

    #87673 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    kan het ook ophalen als ik wil…en uitgesorteerd doen ze ook wel..maar geen behoefte aan..ik heb twee slikmomenten voor al mijn pillen..en die doe ik met mijn weekdoosje..de doseringen weet ik uit mijn hoofd..dat scheelt..en woensdag prik mijzelf dus dan woensdagavond even de nieuwe pillen in het doosje..

    #87674 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Zo´n soort indeling heb ik ook. In prik op de maandag en de ene week vul ik dan de dozen en de andere week hoeft dan alleen de bloedverdunner omdat ik er twee heb.
    Ik ga zo de stad in , naar de apotheek o.a. en daar kan ik een formulier afhalen om dit voor elkaar te krijgen. Voor mij is dit gewoon wel zo makkelijk maar voor overbelaste mantelverzorgers een zegen.

    Groetjes,

    Suzan

    #87675 Reageer
    Tolletje
    Deelnemer

    Ha, ha, heb al eens aan de apotheek gevraagd, om mij te helpen met een slik schema, want het ene mag niet met het ander. Het ene moet voor de maaltijd en het andere er na.
    Maar ja, dan kreeg ik als antwoord, nu even geen tijd, bellen U voor een afspraak. Dit antwoord vele keren gekregen en nooit meer wat gehoord. Ze snappen het zelf geloof ik ook niet.
    En dat van de herhaal recepten……, heeft bij mij ook geen zin, omdat ik van de HA een beetje moet spelen met de medicatie. Regelmatig wat extra medicatie moet nemen.
    Vroeg de HA, is dat automatisch verlengen van de recepten niets vvor mij en toen zei hij, juist niets…….! Tob dus nog steeds zelf met alles op een rijtje te houden en te krijgen. Heb 7 pilmomenten op een dag en in totaal 20 pillen. Gebruik dus een dubbele container, want ook de pillen veranderen per keer van merk en vorm, het is haast geen doen meer. Sta soms met pillen in mijn hand en denk, klopt dit wel en pakt de doosjes er dan maar weer bij. Hebben zelf ook maar een lijst gemaakt, met stofnamen, want men moet zo nodig bezuinigen, maar volgens mij worden er nu veel meer fouten gemaakt met innemen en kost het alleen maar meer door extra ziekenhuisopnames.
    Wens iedereen veel sterkte.
    Geertje/Tolletje

    #87676 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Jeetje Geertje,

    Wat een gedoe voor je. Ik zou binnen een dag het overzicht kwijt zijn. Je moet inderdaad met lijsten werken. Heel veel sterkte en wijsheid toegewenst en een apotheek die wel met je meedenkt.

    Groetjes,

    Suzan

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
Reageer op: Organisatie van het medicijngebruik
Je informatie: