default-header

Oproep interview harttransplantatie patienten

Home Forums Oproepen, interviews en enquêtes Oproep interview harttransplantatie patienten

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #79779 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Beste dames en heren,

    Op dit moment zijn wij bezig met een afstudeeronderzoek voor de opleiding Mondzorgkunde aan de Hanzehogeschool Groningen. Ons onderzoek gaat over het odontogeen focusonderzoek (onderzoek van het gebit) en het verloop van de mondzorg voorafgaand aan harttransplantatie bij patiënten die een harttransplantatie hebben ondergaan.

    Wij willen door middel van literatuuronderzoek en persoonlijke ervaringen van mensen die een harttransplantatie hebben ondergaan het verloop van de mondzorg beschrijven. In de literatuur zijn de meningen over het odontogeen focusonderzoek verdeeld en staat het verloop van de mondzorg beperkt beschreven. Met de uitkomsten van het onderzoek proberen wij een beeld te krijgen hoe de patiënt het verloop heeft ervaren. Vervolgens hopen wij aanbevelingen te kunnen schrijven voor het werkveld.

    Wanneer u wilt meewerken aan ons onderzoek maken wij graag een afspraak met u zodat wij u een aantal vragen kunnen stellen. Dit zal ongeveer 45 tot 60 minuten duren. Het interview zal worden opgenomen via een voice recorder zodat wij dit later kunnen verwerken. Uw privacy wordt gewaarborgd. De gegevens zullen anoniem worden verwerkt. Wij stellen uw medewerking zeer op prijs, dit zal ons helpen met de uitvoering van ons onderzoek. U kunt reageren via s.j.aa@st.hanze.nl, wij nemen dan contact met u op.

    Alvast hartelijk dank voor uw medewerking!

    Met vriendelijke groet,
    Sophie Aa en Lea Pasterkamp

    #88250 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    volgens mij krijgt iedereen die een hartoperatie onder gaat zo’n onderzoek..zelf ook al twee keer gehad…of is er nog wat bijzonders aan als je een harttransplantatie krijg??
    volgens mij niet heb ik het idee!!

    #88264 Reageer
    SophieAa
    Deelnemer

    Dat klopt, het odontogeen focusonderzoek (onderzoek van het gebit) is een standaard procedure voorafgaand aan verschillende medische ingrepen. Onze doelgroep is specifiek patienten die een harttransplantatie hebben ondergaan, omdat het literatuurgedeelte van ons onderzoek hierover gaat. Vandaar dat we andere ingrepen na focusonderzoek niet meenemen binnen ons onderzoek. In ieder geval bedankt voor uw reactie!

    #88266 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    is het verloop dan anders bij een harttransplantatie??..die vat ik even niet…het onderzoek blijft hetzelfde lijk mij..maar goed..ik ben de leek!!..

    #88273 Reageer
    SophieAa
    Deelnemer

    Ik begrijp uw verwarring. Het verloop van de mondzorg is grotendeels hetzelfde. Wij hebben specifiek gekozen voor harttransplantatie als onderwerp, vandaar dat we niet buiten deze doelgroep mogen treden. Dit heeft te maken met de doelstelling van ons onderzoek.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Reageer op: Oproep interview harttransplantatie patienten
Je informatie: