default-header

Kramp in mijn onderbenen.

Home Forums MCA Alkmaar Kramp in mijn onderbenen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #81200 Reageer
    Stien
    Deelnemer

    Hoi Anna,

    Zo te lezen zit jij ook in een vervelende situatie en ik hoop dat het goed met je mag gaan. Je cardioloog is verplicht om in te stemmen met jou wens om een second opinion te willen. Het is JOU LIJF.
    Ik heb gewoon telefonisch zelf een afspraak gemaakt in Nieuwegein en dat kun jij ook gewoon doen. Je arts moet het wel weten omdat er informatie opgestuurd moet worden. Maar maak meteen een afspraak en doe dan de rest….scheelt tijd.
    Kom voor jezelf op meid !!!! Heb ik ook moeten leren in deze situatie.

    Sterkte ermee.

    Liefs en groeten van Stien.

    #81201 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hoi Stien,
    Ik weet dat dit de snelste oplossing is.
    Maar ik heb nu eindelijk een cardioloog die echt heel erg zijn best voor mij doet. Niet alleen steeds maar weer "vergaderingen" organiseren om mijn behandelplan te bespreken maar ook op het emotionele vlak heeft hij een luisterend oor.
    Het doet mij goed wanneer een cardioloog zegt: Gaat u eerst maar eens even op vakantie dat is momenteel beter voor u. En mocht intussen toch besloten worden om te opereren, bel je gewoon op en wordt de operatie uitgesteld tot je terug bent. Helaas ging dit niet door omdat mijn partner zijn moeder ernstig ziek opgenomen werd in het ziekenhuis.
    Een ander voorbeeld: De laatste keer dat ik naar hem toe moest voor een uitslag had hij nachtdienst. Heeft hij een collega gevraagd om mij de uitslag te vertellen en zich te verontschuldigen. Dit vind ik een respectvolle manier om met patienten om te gaan. Daarom wil graag in overleg met hem een second opinion aanvragen.
    Want ik wil, wanneer alles achter de rug is in Groningen blijven. Nieuwegein is wel elke keer 2,5 uur heen en 2,5 uur terug.
    En moet ik dan voor de pacemakercontrole (momenteel 1x 10 a 12 weken) naar Nieuwegein te rijden?
    Het is niet zo dat ik niet voor mijzelf op kan komen, maar ik wil een weloverwogen beslissing nemen en wacht daarom nog even tot 30 sept.
    Maar bedankt voor je oppeper, kan ik af en toe best gebruiken!! Ach, wie niet?!

    groetjes,

    Anna

    #78581 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo,

    Sinds ca. een week of zes heb ik een aantal keren per week ’s nachts kramp in mijn onderbenen. Dat is heel pijnlijk en ik begrijp niet goed waar dat vandaan komt. Volgens de huisarts kan het niet met mijn medicatie te maken hebben aangezien ik die al lange tijd gebruik. Ik heb die kramp dus alleen maar in rust (als ik in bed lig). Als ik er wakker van word ga ik meestal een eindje lopen waardoor de pijn wel weer zakt. Soms komt het later in de nacht weer terug, maar meestal niet.

    Is er misschien iemand die deze klachten herkend en heeft het iets met het hart te maken?

    Groeten
    Hanneke

    #90249 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo Hanneke,

    nadat ik jarenlang de cholesterolverlager crestor probleemloos in een hoge dosis slikte, 20 mg per dag, kreeg ik ’s nachts krampen in de onderbenen. Na controle van mijn cholesterol kon ik stoppen en de klachten verdwenen. Kramp in de onderbenen kan ook wijzen op een magnesium tekort.

    Groet,
    Rossini

    #90250 Reageer
    volhoudster
    Deelnemer

    Ik gebruik daarvoor Magnesium.dat helpt prima.ook een vitb suplement..
    aat je eens testen bij een orthomoluculair/voedingstherapeut(e).
    Sucses! gr leny

    #90251 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    Kan toch meerdere oorzaken hebben ,cholesterolverlagers,hart,longen en zoals ook genoemd magnesium tekort het doet allemaal wat met je spieren.
    Ik heb er ook last van maar gelukkig laatste tijd niet zoveel meer.
    Cholesterolverlagers slik ik al zon kleine 20 jaar en de laatste paar jaar 40mg Crestor per dag. Bij mij kan het dus ook van alles zijn, maar wat mij wel opviel op de longfysio dat bijna alle Copd patiënten hier last van hebben.
    Heb je misschien ook een lagere longfunctie?

    #81657 Reageer
    56hkl
    Deelnemer

    Hallo,

    Bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad een lagere longfunctie. Ik heb die al vele jaren, dus als dat de oorzaak zou zijn begrijp ik niet dat die kramp nu pas ontstaat. Ik gebruik overigens nu na heel veel andere soorten al jaren Lipitor als cholestorolverlager en heb daar nooit last van gehad. Maar misschien moet ik mijn bloed maar eens laten onderzoeken. Dat kan nooit kwaad denk ik.
    In ieder geval bedankt.

    Groeten
    Hanneke

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
Reageer op: Kramp in mijn onderbenen.
Je informatie: