default-header

Intervieuw cardiomyopathie

Home Forums Oproepen, interviews en enquêtes Intervieuw cardiomyopathie

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #79455 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Beste lezer,

    Ik wil graag mensen vinden die een paar vragen over cardiomyopathie willen beantwoorden!
    Ik zal eerst even mezelf voorstellen.
    Ik ben Nienke en ik ben 16 jaar, ik zit in VWO 5, voor het vak BSM (Bewegen Sport en Maatschappij) moeten wij een scripte (een groot werkstuk) maken, en mijn onderwerp is cardiomyopathie. Ik moet dan onderzoeken wat er mogelijk is met die ziekte in combinatie met sport. Ik kan natuurlijk heel veel boeken en informatie lezen, maar je hebt natuurlijk veel meer aan persoonlijke verhalen uit de praktijk van mensen. Nu zou ik dus graag een paar vragen willen stellen aan mensen met cardiomyopathie over waar u tegenaanloopt bij sporten en bewegen etc. En of u last hebt van u hartaandoening tijdens het sporten? Als u mij kunt en wil helpen graag! U kunt hierop reageren op mijn profiel, dan kan ik u de vragen sturen! Alvast heel erg bedankt!

    MvG. Nienke

    #86401 Reageer
    lara
    Deelnemer

    Hoi Nienke,

    Je mag me wel een paar vragen stellen. Ik ben sinds kerst vorig jaar hartpatient.

    Groeten,

    Lara

    #86402 Reageer
    Debby
    Deelnemer

    Hi Nienke.

    Ik heb een ernstige afsluiting van de aorta, normaal is er een doorstroom van 2,5 cm bij mij is dit nu 3 mm, waardoor ik vaak bij inspanning een versnelde hartslag krijg ( doordat mijn hart nu veel krachtiger moet pompen om het door die nauwe doorgang te krujgen, en last heb gekregen van AP ( angina pectoris, druk op de borst )
    Heb bovendien al jaren (last van ) ME ( vermoeidheidsziekte) met pijnklachten door het lichaam.
    Lopen en bewegen gaat dus niet meer zo makkelijk, laat staan sporten….. ben nu wel onder begeleiding van fysio aan het lopen (3x 10 min) en fietsen (10 min) en loop elke dag een stuk met de hond buiten.
    Uiteindelijk heb ik een broekprothese ( vervanging van de lichaamsslagader en aders in benen en naar ingewanden ) nodig maar dit moet zo lang mogelijk uitgesteld worden en moet ik eerst in een goede conditie zijn.
    Mijn leeftijd is 46, en ben een vrouw
    Als ik je kan helpen met een eventuele vragenlijst……. vraag maar

    met vriendelijke groet, Debby

    #86567 Reageer
    Nienke
    Deelnemer

    Heel erg bedankt voor de reacties!
    Het is een mooi werkstuk geworden!!

    Groetjes Nienke

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Reageer op: Intervieuw cardiomyopathie
Je informatie: