default-header

Hoe lang word je geacht Plavix te blijven gebruiken?

Home Forums Medicijnen Hoe lang word je geacht Plavix te blijven gebruiken?

12 berichten aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Berichten
  • #88147 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Morgen is er weer een nieuwe dag.
    Goed idee van je, die beker warme melk. Ga ik maken.
    Gebruik je naast de Plavix ook nog andere bloedverdunners, bijv. die waarvan de stollingsfactor, de INR, regelmatig voor gecontroleerd moet worden?

    #88148 Reageer
    volhoudster
    Gast

    fhien schrijft:
    [quote]Hallo ik in het begin ook ontzettend maagpijn heb maag beschermers gehad en een tijdje dubbele dosis ik heb in het begin vaak warme melk gedronken met een blokje azijn werkt echt verzachtend heerlijk voor het naar bed gaan .sliep ook met het hoofdeinde van het bed iets omhoog i.v.m zuur’
    toch wen je er aan no prtesterrd je lichaam nog ik gebrruik de plavex al 5 jaar na op mijn 42 ste een hartinfact
    ben later twee keer geopereerd (gebrokenbeen ) en moest ook stoppen met de plavex ,gewoon doen wat ze zeggen en vertrouw er op ze zeggen niet zomaar iets

    de melk echt proberen hoor ouderwets maar heerlijk verzachtend[/quote]ik ben helaas ook allergisch voor melk..dus zou het heel goed zo kunnen zijn dat er lactose in de medicjnen zit.
    anijs zou ik wel kunnen proberen met de havermelk die ik als alternatief gebruik.
    ik moet nog steeds een afspraak maken bij de huisarts.vandaag maar even doen.
    gr leny

    #88149 Reageer
    fhien
    Deelnemer

    ja ik gebruik ook nog acetylsalicylzuur het is gewoon allemaal troep maar leg meer toch maar bij neer .maar dat heeft ook wel even geduurd hoor zeker als je er de last van ondervind maar dat is gelukkig helemaal weg.

    #88150 Reageer
    fhien
    Deelnemer

    al eens aan soja melk gedacht ik weet niet of je nog meer allergien hebt maar er zit geen lactose in ik drink het iedere dag

    #88151 Reageer
    volhoudster
    Deelnemer

    fhien schrijft:
    [quote]al eens aan soja melk gedacht ik weet niet of je nog meer allergien hebt maar er zit geen lactose in ik drink het iedere dag[/quote]ook sojamelk mag ik niet 😉

    #88152 Reageer
    fhien
    Deelnemer

    jammer heb je helemaal geen ander alternatief voor melk dan moet jij wel veel lekkere producten missen

    #88153 Reageer
    volhoudster
    Deelnemer

    klopt helemaal.alleen in de zomer wil ik perse een lekker softijs..en dan heb ik de buikpijn er voor over..maar alles went hoor.er is nog zoveel wat ik wel mag eten..

    #88159 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    fhien schrijft:
    [quote]ja ik gebruik ook nog acetylsalicylzuur het is gewoon allemaal troep maar leg meer toch maar bij neer .maar dat heeft ook wel even geduurd hoor zeker als je er de last van ondervind maar dat is gelukkig helemaal weg.[/quote]

    Bespreek je medicijngebruik eens met je cardioloog. Ook voor dit middel zijn er alternatieven. Ik ben geen kenner maar ik heb het idee dat je een ongebruikelijke samenstelling slikt.

    #88161 Reageer
    fhien
    Gast

    ik slik niet alleen voor het hart maar ook voor de bloedvaten ben hart/vaat patient en heb heel nauwe aderen zal moest de reden zijn.

    #88163 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Dat klinkt heel aannemelijk. Maar wat een gedoe dat je zo´n last van je maag hebt. Weet je arts dit? Met een heel pijnlijk been kan je tenminste toch nog wel genieten van lekker eten. Ik ben blij dat mijn maag weer normaal doet. Ik heb het afbouwen van de maagtabletten gestopt. Jammer dan! Mijn arme vader had altijd last van zijn maag maar in die tijd was er nog geen goede medicatie of was de huisarts te beroerd om hem dit voor te schrijven. Op het platteland wil(d?) huisartsen nogal eens voor godje spelen. Mijn schoonvader kon bijv. geen juist pijnbestrijding krijgen op zijn sterfbed. Gelukkig had hij én een vrouw en twee dochters die in de gezondheidszorg werkten en wek wisten dat dit middel bestond én vergoed werd door de verzekering.
    Ik heb nu geen klagen over mijn huidige artsen, maar goed ook want ik ben nooit meer van plan om te accepteren om met een kluitje in het riet gestuurd te worden.

    #88166 Reageer
    fhien
    Deelnemer

    ik heb er nu geen last meer van hoor alleen de eerste drie maanden ,gebruik wel de maagbeschermers en stop daar gewoon niet mee.

    #88167 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Gelukkig! Zolang je deze medicijnen slikt kan je volgens mij ook niet zonder maagebeschermers of je maag moet van beton zijn en dat voelt ook niet fijn;-)

12 berichten aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
Reageer op: Hoe lang word je geacht Plavix te blijven gebruiken?
Je informatie: