default-header

Hartextrasystolen

Home Forums Hartkloppingen Hartextrasystolen

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #126706 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Ik ben een man van 54 jaar en in augutus 2019 een hartinfact gehad. Hartkatheterisatie gehad in UZA, hierbij geen afwijkingen gezien. Daarna klachten gehouden van pijn op de bort en onwel voelen. Im mei 2020 werden de klachten zo erg dat de pijn niet te harden meer was, voor de negenende keer afgevoerd en naar Zorgsaam ziekenhuis Terneuzen gebracht. Hier in eerste instantie ECG en bloed tropine waarde goed, op basis van mijn verhaal toch opgenomen. Bij de derde keer bloed controle bleek troponine toch iets verhoogd. Hierop heeft cardioloog besloten nog een hartkatheterisatie te doen en wat bleek linkerkransslagader voor meer dan 90% dicht. Stent gekregen.

    Je zou verwachten dat hiermee de klachten over zouden zijn maar dat is niet het geval. Ik blijf heel veel last hebben van hartextrasystolen en me gewoon niet goed en fit voelen. De hartextrasystolen heb ik gedurende de dag soms heel erg verschillend, deze komen en gaan. Krijg ze vaak net voor en na eten, soms al met draaien in bed, opstaan en zitten, iets tillen of na meerdere trappen lopen en intensief sporten (bij deze vaak meerdere achter elkaar). Ik ben echt aan het invalideren en kan eigenlijk mijn gewone bezigheden niet doen en doe alles met de rem erop.

    Alle ondezoeken zijn steeds goed. Ik heb zelf het vermoeden dat deze klachten worden veroorzaakt door een van mijn medicijnen. Als ik in het weekend ga sporten en mij medicijnen later inneem heb ik nergens last van en kan ik volop sporten zonder hartextrasystolen te krijgen. Maar om zomaar te stoppen durf ik ook niet. Zijn er mensen die dit gedaan hebben? Wat is jullie advies? Zijn er alternatieven?

    Afgelopen zondag medicijnen pas rond 12:00 uur ingenomen en ervoor heerlijk geport en daarna thuis de ramen gedaan, dit ging prima tot 12:00 uur en kreeg toen wel weer last. Kan natuurlijk komen door ontwenning.

    Zijn er mensen die mijn verhaal herkennen?

    Medicijnen: Acetylsalicylzuur 80 mg, Diltiazem retard 200 mg, Atorvastatien 40 mg en perindonpril 4 mg

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
Reageer op: Hartextrasystolen
Je informatie: