default-header

gevoeles uiten na 4 by-passes

Home Forums Hart- en vaatziekten gevoeles uiten na 4 by-passes

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #80021 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    ik ben op 10 januari 2012 met spoed opgenomen op de afdeling hartbewaking na een hartcatheterisatie waabij geconstatterd is dat ik 4 by-passes nodig had. deze zware operatie heb ik op 24 januari 2012 ondergaan en is zonder complicaties verlopen maar op 27 januari2012 ben ik teruggebracht naar de afdeling intensive-care met een longontsteking, vocht achter het hart en vocht achter de longen. op 29 januari 2012 hebben ze mij in slaap gebracht en op 1 februari 2012 ben ik opnieuw geopereerd zodat ze het hart konden uitknijpen. ik ben uiteindelijk op 11 februari 2012 ontslagen en thuisgekomen waar een lange revalidatieperiode op mij wachtte. lichamelijk gaat het de goede kant op maar geestelijk kan ik dit moeilijk een plek geven.
    dit komt voornamelijk omdt de buitenwereld zoiets heeft van je doet bijna alles weer dus het gaat goed maar wat er gebeurd als ik de voordeur achter mij dicht doe ziet niemand behalve mijn vrouw.

    #89307 Reageer
    nesia52
    Deelnemer

    Hallo.
    Ik begrijp wat je bedoelt, heb zelf afgelopen maart een heftig infarct gehad, en er is niemand behalve mijn man die begrijpen wat je doormaakt, inderdaad zien ze alleen de buitenkant, en dan zeggen ze, je ziet er goed uit, ja ik ben wat dikker geworden door de medicijnen, dat klopt, dus zie ik er voor de buitenwereld goed uit, maar het genezingsproces duurt erg lang, het vertrouwen in je lichaam moet weer terugkomen, en dat heeft veel tijd nodig, ook wordt je van al die medicijnen ook niet echt vrolijk, ze hebben best veel bijwerkingen, maar wat als je ze niet neemt?
    Het stuit inderdaad op heel veel onbegrip en ook ik vind dat erg pijnlijk, soms zitten ook bij mij de tranen erg hoog, eus je bent het niet alleen, het hoort er allemaal bij, maar het is een lange moeilijke weg.
    Als je hè verhaal kwijt wilt, helpt deze site erg goed, hier wordt er naar je geluisterd, je krijgt bemoedigende woorden terug, ik vind dit forum Erg fijn
    Ik hoop ook dat jij er wat aan hebt.
    Heel veel sterkte ook voor je vrouw, de partners worden ook vaak vergeten.
    Lieve hartegroet Nesia.

    #89309 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    Emotioneel zijn na een bypass-op hoort er bij, ik hoor het veel meer.
    Overkwam mij dus ook terwijl ik normaal behoorlijk nuchter in het leven sta.
    Duurt ff maar slijt wel. Tja en van het onbegrip van de omgeving maar even niets aantrekken, denk aan jezelf en je gezin.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reageer op: gevoeles uiten na 4 by-passes
Je informatie: